Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 2247 ggr
[TrevorS]
0

Söker drivrutiner till skrivar

Jag har windows 7 och letat som en galning efter drivrutiner till skrivaren EPSON Stylus Color 300.

Lynxx
0

Ja har en HP-laser (15 bast).

Välj:

Kontrollpanelen

Enheter & skrivare

Högerklicka i ett tomt område i fönstret

Välj: Lägg till en skrivare - i menyn

Markera Epson i vänstra rutan

Klicka sedan på Windows update-knappen & vänta

Sedan borde det finnas fler mod. att välja bland

---

Funkade för mig iaf ;-)

/L

[TrevorS]
0

Det finns 200 och 400, kunde på min mac köra med 460 som fungerade toppen men den bara matar när jag försöker skriva ut alltså den fungerar inte med den drivrutinen tyvärr.

Jag har uppdaterat men just 300 saknas. Har även kollat på epsons hemsida men tyvärr slutade de uppdatera efter 2000 och de drivrutinerna fungerar inte.

[TrevorS]
0

Det står att de inte är kompatibla med Windows 7. Jag får helt enkelt koppla den till min mac istället och skriva ut, är inte hela världen.

Tack för hjälpen. Skrattande

Lynxx
0

OK.

/L

guraknugen
0

#4: Nu är jag nog helt ute och cyklar, men skulle det inte vara möjligt att köra skrivaren från Windows via din Mac på något sätt? Alltså så att din Mac står för kommunikationen med skrivaren och din Windows-maskin kommunicerar med din Mac… Men detta är inte alls mitt område, så jag kastar bara ut tanken så kanske någon snappar upp den och antingen förkastar den eller gör något av den…

[TrevorS]
0

#6. Det kan nog fungera, men det är nog lite överkurs för mig. Jag brukar köra över filer via blåtand, tar bara någon minut. Skriver bara ut räkningar. Skrattande

Zepp
0
[TrevorS]
0

#8. Jag har försökt med från skivan men det står att det inte går på grund av att det inte finns ms-dos. Sedan har jag laddar ner från precis den hemsidan du skickade. Men det fungerar inte, står att det inte går att installera, har expanderat och testat själva ini-filen men det fungerar inte heller står att den inte är kompatibel med operativsystemet.

Zepp
0

Det var drivaren för 32bitars, vilken version kör du?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[TrevorS]
0

#10. Det enda som jag får att fungera är programmet, men det är ingen drivrutin i den tyvärr.

Jag har Windows 7, 32-bitars. Följde med datorn. Har även testat en modifierad drivrutin som egentligen är till windows 2000 men den fungerade inte heller. Kunde inte hittas i listan och följde instruktionerna väl och bad även en kompis att kolla på det och han gjorde precis likadant som jag.

keja01
0

Det är många skrivare och andra datatillbehör som aldrig fick någon drivrutin till Windows Vista. Till exempel min laserskrivare Epson 5800L från 2002. Jag har utforskat problemet med Windows XP-drivrutinen. Det är själva installationsprogrammet av drivrutinen som inte passar med Vista på grund av dess säkerhetsbestämmelser. Själva drivrutinen skulle ha fungerat med Vista om den bara kunde installeras till att börja med.