Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3170 ggr
Alex
0

Vissa TangenTer fungerar bara med sHifT

Några aV boksTaVsTangenTerna på min Dell inspiron 1525 fungerar inTe om man inTe TryCker ned sHifT samTidigT oCH därmed får sTora boksTäVer… Ex TVCH. Har suTTiT en unge oCH pillaT, någon konsTig insTällning? Borde ju inTe Vara fel på TangenTerna i sig, efTersom jag kan få fram Versalerna…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

guraknugen
0

Prova med grannens tangentbord och se om det blir samma fel.

Alex
0

LiTe sVårT på en lapTop? Har nu uppTäCkT aTT deT fungerar med små boksTäVer Vid inloggning (anVändarnamn oCH lösenord) både på iFokus oCH andra sidor, men inTe när man skriVer inlägg oCH liknande…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Inkanyezi
0

Titta efter vad som autostartas när du startar datorn. Du kan ha råkat ut för ett practical joke. Om du öppnar aktivitetshanteraren kanske du kan se vilket program som ligger och tar emot tangenttryckningar (eller inte) och stänga av det, och sen kan du ta bort det från Autostart.

Fridaybrew
0

Att som gura föreslår att testa annat tangentbord är enkelt då din laptop troligen har usb. så det är plug n type helt enkelt. Så bara för att det är en laptop så elimineras inte möjligheten till denna enkla felsökningsvariant.

Men troligast är att det är mjukvarufel eller funktion som ligger bakom det hela. skulle tangenterna vara "trasiga" skulle inte en shift tangent göra någon skillnad.

/Fridaybrew

Alex
0

Verkade räcka med att starta aktivitetshanteraren, nu fungerar det ju som det ska igen. Tack för hjälpen i alla fall! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

guraknugen
0

#2: Varför är det svårt på en laptop? Jag använder en laptop hela tiden och har nästan aldrig rört datorns egna tangentbord. Kör alltid med ett externt, trådlöst.

Hm… såg just att det står ungefär samma sak i #4 men lite redundans är nog inte så farligt…

Alex
0

#4 Fast då krävs det väl att grannen har ett trådlöst tangentbord också, eller? Glad Men jo, eftersom det fungerade med shift uteslöt jag trasiga tangenter, men eftersom problemet försvann av sig självt nu är det väl lite svårt att felsöka också…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

guraknugen
0

Nja, att jag nämnde att mitt var trådlöst var kanske lite onödigt, det måste det inte alls vara, det var bara ett exempel. Det enda kravet är att det går att ansluta via en port som du har på din dator, vanligtvis USB numera.