Datorn iFokus

Datorn

Etikett: hårdvara
Läst 568 ggr
irma
0

HP:s nx7300 någon som vet?

Någon som har erfarenhet av HP:s bärbara? Jag funderar på att byta och har fastnat för denna. Jag jobbar mycket i Paint Shop + html editor och jobbar med stora filer och med oftast många program igång. Vet någon fördelarna och nackdelarna med två processor kärnor? Hur bra är grafik kortet och skärmupplösningen?
Någon som tycker att någon i samma prisklass är bättre, denna kostar 8700:-.

HP Compaq Business Notebook nx7300 - Core 2 Duo T5500 / 1.66 GHz - Centrino Duo - RAM : 1 GB - HD : 80 GB - DVD±RW (+R dubbla lager) / DVD-RAM - WLAN : 802.11a/b/g, Bluetooth 2.0 EDR - Win XP Pro - 15.4" Bredbild TFT 1280 x 800 ( WXGA

johan
0

Jag tror det är en mycket bra dator, men kan det inte vara bra att satsa på lite mer minne och få Windows Vista förinstallerat?

Skärmupplösning är rätt normal för små bärbara, men det finns bärbara datorer med betydligt högre upplösningen också. Min har 1440x900 och värstingarna brukar ha 1900xnånting.

Mvh // Johan

irma
0

Jag tänkte att 1 GB i minne räcker till en början, det kan jag uppgradera så småningom….

jag är inte så intresserad av Vista just nu… xp duger bra åt mej..

det är en hel djungel det här att hitta rätt.. hittar så många olika märken som är likvärdigt bra. Vill gärna ha ett märke där man får bra support om något går sönder..

xarfez
0

Annars är jag mycket förtjust i HP's pavilion, de nyare modellerna. Läckra och bra.

Jag vill påstå att det finns inget negativt med två processorer, kanske att de drar mer ström och blir varmare?

irma
0

Hp:s har jag också fastnat lite för…. men jag har även hittat en Toshiba, LG, Packard Bell…. jag vill inte ha AMD processor. hade en stationär dom jag hade otur med..processorn var inte bra så den blev utbytt…

xarfez
0

Jag har bara kört AMD sen 97 och har älskat dem sen dess.
Visst, jag köpte en INTEL senast jag uppgraderade och den fungerar väl likabra (stationära).

I bärbara har jag ingen aning.