Nya Office Live
Någon som vet lite mer om produkten Office Live från Microsoft?
Tydligen skall små företag och privatpersoner gratis kunna använda denna tjänst för att hantera mail, kontakter, uppgifter mm. Via tilläggstjänst får man även tillgång till en personlig SharePoint portal sajt.
Det som vore intressant och veta är om de även kommer att erbjuda webbaserade versioner av Office programmen på den typ en webbaserad version av Word, Excel, Powerpoint mm.
Vad jag hört så kommer det inte innebära webbaserade versioner av programmen.
Mvh // Johan
Tjena Johan, det var ett tag sedan och jag hoppas att allt är bra!
Innebär det att man slipper installera "hela bulken" på sin egen dator? Dessa program har ju svällt något enormt.
mvh
Bertil
#2: Välkommen tillbaka!
Nej, det är precis det som det inte kommer innebära. Live-tjänsterna kommer mer bli en förlängning av programmen om jag förstått saken rätt. T ex lättare att dela dokument och dylikt.
Mvh // Johan

Eftersom nya Office kommer att vara mycket tajt integrerad med SharePoint så kommer det att bli svårt för användare som inte kör SharePoint utan endast har lokala versioner av Office. Men där kommer då Office Live att hjälpa till eftersom en av tjänsterna erbjuder en egen SharePoint portal och då bör man alltså kunna dra full nytta av hela Office miljön och integreringen med SharePoint.