Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2100 ggr
parlan84
2010-09-27 15:31
0

pop-up?? Firefox

På hemdatorn använder vi mozilla firefox till internet…

Vi har problem med pop-up, nya flikar eller nya fönster. Vet inte riktigt vilket av det, men det verkar vara lite av varje… Har kollat inställningar för pop-up men det funkade inte…

Som på hemnet, när man ska kolla på ett hus.
Om man klickar på ett hus och sen vill se "alla bilder" ska det öppnas en ny flik för det…
Istället kommer ett nytt fönster, helt tomt och i adressfältet står det "sök i historiken efter bokmärken och historik"……?
Samma när jag ska uppdatera min blogg på bloggplatsen När jag ska ställa in datum för inlägget ska det komma en pop-up ruta…
Istället kommer samma nya fönster upp med samma text i adressfältet…
Häromdan klickade jag någonstans och fick fram problemet (tror jag) det stod: "webplatsen saknar kryptering"

Någon som har tips på hur vi kan lösa det??
Vet inte riktigt vilken verision av firefox det är, men den uppdaterades automatiskt till den senaste för några dagar sen…
Problemet fanns dock i förra verisionen också…

HJÄLP!

Inkanyezi
2010-09-28 15:38
0

Det är antagligen så att du har webbläsaren inställd att inte automatiskt godta skript av olika slag. Längst ner till höger kanske du har en liten knapp med ett S i och kanske någon ytterligare symbol, kanske en P-förbudsskylt som täcker S delvis. Om du klickar där och godkänner att webbplatsen får använda skript på den platsen så kanske det funkar.