Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2640 ggr
Skogsmullen
2010-10-17 16:04
0

Behöver hjälp!

Det här med datorer är inte alls min starka sida så jag skulle behöva lite hjälp. Det är så här att jag har råkat sätta i hop 2 bildmappar och nu skulle jag vija sära på dom. Hur gör jag? Sen undrar jag hur man flyttar fotom mellan 2 olika bildmappar? Tack på förhand!

Inkanyezi
2010-10-17 16:17
0

Om du har "satt ihop" bildmapparna, så antar jag att du har lagt in alla bilderna i samma mapp.

Det är ganska enkelt att flytta bilder från en mapp till en annan, men du behöver så klart en mapp att lägga dem i om du ska flytta bilder från den där gemensamma mappen.

• Börja med att skapa en tom mapp där du vill ha den, och öppna den mappen, så att du ser en tom yta där man kan lägga filer.

• Sedan öppnar du parallellt med det fönstret mappen där alla bilderna som du vill skilja åt ligger.

• Om det går att sortera bilderna på något sätt, exempelvis datum eller namn, så att alla bilder som du vill flytta bort ligger i en följd, så är det enklast, för då kan du markera alla bilder som du ska flytta och dra dem bara en gång. Om alla som ska flyttas är markerade, kan man ta tag i hela gänget med musen och dra över till den tomma mappen.

• Om det inte går att sortera så att alla som ska flyttas ligger i en följd, kan det vara enklast att helt enkelt flytta en i taget.

• Man tar bara tag i bilden man ska flytta med musen, och så drar man den till fönstret med den nya mappen, och vips ligger den där. Likadant med allihop, och råkar man flytta en som ska vara kvar, så är det bara att flytta tillbaka den.

Skogsmullen
2010-10-17 18:10
0

Tack så jätte mycket för hjälpen, nu vet jag hur jag ska göra.