Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 4476 ggr
powderpuff
0

Extern antenn till mobilt bredband (usb-moden)

Någon som har förslag? Söker en inomhusantenn som man kan sätta i fönstret så de blir lite bättre mottagning. har mejlat ett par företag på nätet men de kommer bara med panelanten som ska sitta utonhus..

Funderar lite på en sådan här men funkar den innomhusObestämd:

Huawei magnetfotsantenn

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

keja01
0

Man brukar i första hand hänga upp USB-modemet i ett fönster i riktning mot masten och ha en USB-förlängningskabel till datorn.

De flesta 3G-modem för 2100 MHz har inget använbart uttag för antenn. Kolla på http://www.mobilabredband.se/forum så står det andras erfarenheter med olika modem-modeller.

powderpuff
0

Tack för ditt svar, ska kika in på din länk sedan. Det är ett uttag på detta usb-modemet. Det är ett huawei E1820 och det ska vara en micros SMA "koppling" fick jag reda på av Tele 2.

mondeo
0

En enkel och mycket bra lösning är ett grytlock av plåt.
Fäst modemet i mitten på grytlocket och rikta åt det håll det är bäst mottagning.

Jag gjorde själv en liten parabol i plåt ca 20 cm i diameter, ökade mottagningen med ca 50%.

"Birollsinnehavare"
Birollssällskapet "BIRA"

Zepp
0

Har oxå en sådan där förlångningssladd för trådlösa nätverkskort som jag satt mitt modem i.

Sätter jag det i datorn direkt kommer jag barav upp Edge.

Jojo.. så gick det med den bärbara datorn.. har mer salddar i den än den stationära.Foten i munnen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

powderpuff
0

Om man ändå ska upp i de pengarna är de kanske bättre att ha en 3G router så man kan sätta den i fönstret Obestämd.

Vill samtidigt inte lägga för mycket pengar på detta mobila bredbandet då vi även har fast bredband.