Firefox i blåsväder
Det tycks, enligt TV, ha konstruerata ett program för Firefox, som skall vaqra väldigt lätt att få tag på, och intallera på sin egen dator och mobil (?).
Med programmet installerat kan man var som helst, när som helst avlyssna andras trådlösa sändningar på Firefox.
Tycks ha medfört gigantiska problem även för Offentliga myndigheter.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Vet inte riktigt varför just Firefox skulle vara i blåsväder av den anledningen. Alternativet är väl att skopa allt vad möjligheter till ”plugins” heter, men då blir det nog blåsväder på allvar… Vem vill installera Firefox om den möjligheten försvinner?

Se TV4-Nyheterna nu kl 19.
Där tas problemet tydligtvis upp.
Tom
//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.
Allt som inte går via SSL eller är krypterat på annat vis delar du med dig utav. T.ex. kan min internetleverantör mitt lösenord på min blogg och den här sidan, men inte till facebook eller flashback, då de sidorna använder sig utav SSL.
Skriv in https://facebook.com nästa gång så har du en krypterad förbindelse med facebook. Nu strular facebook en hel del eftersom det blir vanlig pkrypterad trafik efter att man loggat in, men det fixar man genom att använda tillägg i firefox som t.ex. NoScript där man sätter regler för vilka sidor som alltid ska vara krypterade.