språkstöd
Jag har för mig att jag påträffade förr i tiden att man kunde ladda ner gratis språkstöd. Är det helt slut med det? Har fått i uppdrag att gravera syrisk text och var orolig. Jag fick texten som bild så det gick bra, men sen fick jag även beställning på att gravera text på rysska. Det löste jag på samma sätt, men jag undrar ändå. Det skulle underlätta om man hade en gratis variant på olika språkstöd.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

vad är det förnånstans som du ska ändra språk på?
Jag fårstår inte riktigt vad du vill göra? Är det att hitta teckesnitt med ryska bokstäver eller att ändra tangentbordslayout till ryska eller vad?
Mvh // Johan

Att skriva typ i World med t.ex. syriska, så jag kan förstora, förminska, rentav välja teckensnitt (fast det kanske är ingen idé just på syriska) men det finns säkert olika typsnitt på alla språk. Kolla grammatik kanske vore rentav plus. Som man kan gravera efter, utan att man är rädd att man skriver shit i stället för sheet t.ex. Jag kommer från Ungern och vore kul att skriva på ungerska utan att man får en massa våglinjer under oxå.
Ah. Jag tror inte du kan ladda ned gratis stavningskontroll för andra språk än det du har Office på.
För teckensnitt behövs nog inget speciellt. Finns inte tecknet i den fonten du är i kan det säkert finnas i Symbol. Titta i Infoga, Symbol och välj teckensnittet Symbol där.
Mvh // Johan

Gör som Johan föreslår - infoga - symbol, och välj sedan teckensnitt Arial Unicode så hittar du garanterat de tecken du behöver. Problemet är bara att du måste ta det tecken för tecken, stavningskontroll osv får du söka på annat sätt. Har själv skrivit ett intyg på ryska på detta sätt som jag tror fungerade (ingen har iaf klagat
)
Mark

Kom att tänka på att IE har språkstöd. det finns under Internet-alternativ och fliken "Allmänt" knappen "Språk". Om du Klickar där på "Lägg till" så finns en hel massa språk att välja på, bl a ungerska och ryska. Kanske du kan skriva där och klippa/klistra till Word? Vet inte om det fungerar, man måste ju kunna en liten aning HTML förstås. Bara en förflugen tanke :)

#6 - jo, det alternativet har jag valt t.ex. ungerska, och det betyder att jag får deras mail och kan se ungerska hemsidor utan fyrkanter och andra kodtecken istället för å ä ö . Men jag kan inte skriva något brev i world t.ex. utan att det blir understrykt somom hela alltihop var fel, alltså ingen grammatik. Visst saknar jag inte just där, men i andra språk skulle det vara välkommet med lite extra hjälp.
Att jag kan klistra in särskilda tecken, det vet jag, men då måste man veta vad man är ute efter, alltså veta hur ett B ser ut på grekiska, typ. Inte tala om orden.