Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2855 ggr
Linjerat
2010-11-23 23:37
0

Kapat konto?

Mina vänner har fått e-post från mig som är döpt "Hi.." någonting, ser ut som skräppost som man tar bort direkt. Jag har inte skickat något sånt och undrar om mitt konto kan vara kapat? Loggade in på min hotmail och såg att det var skickat sådana mejl, och det fanns borttagna mejl som jag inte hade kastat. Om kontot är kapat, vad ska jag göra då? =/

Zepp
2010-11-24 00:04
0

Byt konto.. skaffa riktig mail.. hotmail och sådant är mest skräp!

Du får nog i första hand vända dig till supporten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[PeterWem]
2010-11-24 18:30
0

#1 Knappast någon lösning på problemet. Som att säga byt bilmärke när kamremmen gått.

Lösning: Ditt lösenord är på vift. Antingen att din dator är smittad, eller att du loggat in på din hotmail via en dator som varit smittad. Scanna din dator med valfritt antivirusprogram. När det är färdigt går du inte på Hotmail, alternativ och byter lösenord och hemlig fråga. Klart.

beem
2010-11-24 19:39
0

En tanke bara …..ska man meddela Hotmail ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Beavis]
2010-11-25 12:54
0

#3 Jag tror att otmail/microsoft är medvetna om att detta händer hela tiden och de kommer nog att ge samma råd som PeterWern. kör virusprogrammet sen går du in på hotmail och byter lösenord. helst till något medblandat siffror och bokstäver.

Linjerat
2010-11-25 18:04
0

Tack för alla svar! Upptäckte att datorn hade något skadligt i sig som jag tog bort, men jag vet inte om det hade att göra med detta. Men nu har jag bytt lösenord iaf och hoppas att kontot är bättre skyddat. =)