Surfplatta årets julklapp
Handels utredningsinstitut, HUI har utsett årets julklapp - surfplattan.
Jag funderar på att köpa en mini PC eller Netbook kallas den väl också.
Varför ska jag köpas surfplattan i stället för en MiniPC. Jag hoppas som kan reda ut begreppen för mig.
Jag har försökt läsa på nätet men får inget samla grepp. Alla talar ju om att just deras är världens bästa.
Är surfplattan att jämställa med en MiniPC ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag har säkert missuppfattat allt som vanligt, men är inte en surfplatta en sorts mini-PC utan tangentbord men med pekskärm istället? Ungefär som en extra stor iPhone (eller liknande). Men vad vet jag? Nada.
#1 Du har fattat helt rätt enligt mitt sätt o se det.
En bärbar dator, netbook,macbook osv har tangentbord och går att vika ihop.
surfplattan/ipad mfl är bara en pekskärm med virtuellt skrivbord.
Anledningen till att du skall köpa surfplattan är att du vill vara som alla andra och köpa senaste grunkan på marknaden. jag skulle helst ha en bärbar med pekskärm och tangentbord om jag fick välja. Det finns säkert?
Har sett YouTube-klipp där folk visar hur de installerar pekskärm på en vanlig Eee PC 900. Så är man händig kan man göra sin egen…
coolt. jag har ännu inte orkat fixa systemljudet på min dator så jag kollar nästan aldrig youtube.
Vi köpte denna som funkar helt super, en liten netbook med pekskärm som enkelt blir en pekplatta. Har kollat på 1080 filmer på den så finns ingen chans att man köper något sämre såsom en Ipad *s*.
/Fridaybrew
# 5 Denna ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
lol hade flera fönster uppe missade kontrollfrågan om klistra in (att behöva klistra in två ggr är drygt btw)
här är länken :
/Fridaybrew
Undrar om de som arbetar i de fabriker som tillverkar dessa lyxpryttlar e lika entusiastiska?
Ekonomisk triumf och självmord sida vid sida
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/ekonomisk-triumf-och-sjalvmord-sida-vid-sida_5740925.svd
Publicerad: 26 november 2010, 13.46.
"Han tvingar sina chefer att ständigt bära med sig hans visdomsbok, tvekar inte att förödmjuka dem och ser sin plats i näringslivet som ett rättfärdigat diktatorskap. SvD Näringsliv tecknar ett porträtt av Terry Gou och hans imperium HonHai med det omstridda företaget Foxconn, tillverkare av bland annat Apples succéprylar Iphone och läsplattan Ipad som nu börjar säljas i Sverige".
---
Ha en bra dag.
/L
#5: Jisses… räknar du hur många filmer du sett? 
#9 jisses …..är du ett stolpskott på riktigt? 
/Fridaybrew
LOL jag älskar sarkasm