Cd-läsare fungerar inte
Hej!
Jag har en HP-laptop, och har en cd-läsare som inte fungerar. Den fungerade igår, men nu när jag sätter i en skiva, så händer inget. Det går liksom att sätta i den, och sen stänga cd-läsaren, men sen laddar det inget. Jag har tittar i 'Den här datorn', och där finns det inget.
Jag har klickat på enheten där spelet ska komma upp, men det står bara: Sätt i skiva i enhet E. Och sen öppnas cd-läsaren. Det är helt stört. Jag fattar inte vad som har hänt. Kan någon hjälpa mig, snälla?
War, war never changes.

Hur vanligt som helst, att cd/dvd-läsare lägger av!
Testa med en annan skiva.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Har gjort det, men det händer ingenting. :/
Men jag har bara haft datorn i ca 4-5 månader.
Den funkade ju hur bra som helst igår, :(
War, war never changes.

Som sagt det händer rätt ofta, kan vara en sladd oxå, eller någon kontakt.
Då lär du ha garanti kvar.. ring supporten!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja, jag får väl göra det, tack :)
War, war never changes.
#2: Det finns de som haft mer otur än så, exempelvis att den inte funkat ens när man använt datorn för första gången.
Och det är ju inget konstigt med att något som inte fungerar idag fungerade igår. Går det sönder dag x så funkade det ju uppenbarligen dag x-1…
Den funkar igen!
Det tyckte jag var väldigt konstigt, eftersom den inte funkade igår? haha, men jag vart iaf glad :]
War, war never changes.

Att starta om datorn har fungerat bra för mig när CD-läsaren inte har fungerat. Att starta om är ofta det bästa att ta till när något inte fungerar, inte bara datorer…
Jo, men jag hade startat om datorn flera gånger innan, men det funkade inte, men att bara vänta ett tag verkade funka :p :)
War, war never changes.
Händer ofta för mig, startar jag om datorn fungerar det.