Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1000 ggr
lisette
0

FTP program

försöker lägga upp min hemsida till passagen nu. har rätt användarnamn/lösenord. rätt saker till inloggningen. men ändå så funkar det inte..

jag vill ha ett enkelt och lätt program på svenska. finns det?

charlie
0

Bra FTP program på svenska är ganska så självemotsägande ;) Vet faktist inget som funkar bra. Men om det är Windows vi pratar om så skulle jag ta en titt på FileZilla .

---

johan
0

Jag skulle ta en titt på Frontpage 2003. Då får du en bra editor till din hemsida och en enkel FTP-klient…

Mvh // Johan

charlie
0

Kanske ska tillägga att FileZilla är helt gratis oxo

---

modmaker
0

Start --> Kör --> CMD --> OK, i svarta ruten skriver du "FTP" där det blinkar. Skrattande

[slo]
0

Fungerar det inte med internet explorer då? I adressfältet skriver du ftp://användarnamn:lösenord@adress:port :)

//Jonas

charlie
0

Internet Explorer är nog detta solsystems sämsta FTP implemenation. Att använda den är som att vara livtidsförvisad till ett Gulag.

---

Erik
0

#6 - Dålig är den kanske, men jag tar ju Explorer framför Gulag vilken dag som helst! ;)

Själv brukar jag använda Cute FTP Professional. Inte direkt gratis, men den fungerar bra, och jag har aldrig haft några problem med den. Det är dessutom en "ren" FTP-klient, så hemliga features som förstör det man vill lägga upp slipper man. ;)

[slo]
0

#6, jag skrev IE för att det är vad dom flesta har som webbläsare, inte för att jag själv använder den ;)