Julklapp?
Fick du någon datorrelaterad kul julklapp i år?
Mvh // Johan
Kanske ett extremt ointressant svar här, men vi är sedan några år helt julklappsfria. Ganska underbart, faktiskt.
Fast man kan ju se det på olika sätt. För ett tag sedan köpte vi en skanner-skrivar-kombination och kanske kan man se det som en för tidig julklapp till oss själva, om man vill…
En HP Color LaserJet CM1312 MFP. En ganska enkel sak, inget märkvärdigt. Ville inte betala sådär jättemycket för en sådan pryl. Funkar kanon i alla fall. HP är rätt okej när det gäller produkter som är kompatibla med GNU/Linux, i motsats till exempelvis Canon som är urusla i det avseendet. HP tillhandahåller till och med en lista över hur kompatibla de olika produkterna är så det var bara att välja den billigaste i listan som uppfyller ens krav.

Nja… Ett mobilskal är nog det närmsta datorrelaterade;)
// Dodat :)

Och jag köpte mig själv två datorrelaterade klapper. En HP Laserjet 5M på Myrorna för en hundring, med inbyggd skrivarserver och som funkar med alla datorerna kopplad i nätverk, och den har en full tonerkassett; skriver ut mycket snyggt. Som sagt, HP funkar med allt. Den har till och med LocalTalk om jag skulle få för mig att koppla upp en Mac med det.
Och så köpte jag ett skal till en seriell 2½"-hårddisk som dom sålde på MediaMarkt för 99 kronor, så en seriell liten disk som jag hade liggande har blivit backuppenhet.
Så fick jag inte tag på någon taxi när jag skulle hem med skrivaren, tung som ett as, så jag bar den till busstationen en kilometer ungefär. Det kändes i musklerna. Men nu står den på sin plats och får ersätta min gamla Canon LBP-660 som bara funkar med Windows och en dator i taget. Den går i pension nu, jag skänker den väl till någon som har Windows.
Färglaser vore ju kul förstås, men det ligger lite över min budget.
jag fick en ny kontorsstol i juklapp den här
jag blev riktigt glad för den
är inte så van vid att få nya grejer och jag sitter en del vid datorn då jag spelar och jag har redan rejäla problem med kroppen så det va njutning att äntligen kunna sitta rätt vid datorn
hehe och gungfunktion fanns där oxå så nu känner jag mig som en riktig gammal tant där jag sitter o gungar framför datorn :P