Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 546 ggr
AktieTrader
2007-03-22 11:15
0

Infoga i PDF

Jag försöker lösa ett problem enkelt, snabbt och gärna billigt om det går.

Vi får in ritningar i pdf-format. Dessa skrivs ut och stämplas med plats i ritningsarkivet. Därefter skannas de in till pdf igen för att vi ska kunna använda ritningarna i affärssystemet.

Det jag är ute efter är att kunna lägga in en "stämpel" på pdf'en där man skriver in uppgifter. Går det att lösa utan att behöva köpa Adobe Acrobat för tysentals kr? Det borde gå att ta öppna pdf'en i något ritprogram och lägga till "stämpeln"

Kaj
2007-03-22 12:21
0

Hmm. Tror du kan öppna den i Word 2007 om du ar pluginen för PDF men jag är lite osäker där.

För att hämta hem pluggen skapa ett dokument och välj spara som och välj formatet PDF. Om du inte har pluggen så får du upp en fråga om du vill hämta hem den.
Sedan kan du spara word filer i PDF formatet. Möjligen kan du även öppna PDF dokument och redigera dem då.

AktieTrader
2007-03-22 12:49
0

Jag testade PDFCreator och där kunde man få en vattenstämpel tvärs över med konturtecken. Där kunde man skriva in 20-30 tecken. Tyvärr så blir det ovanför allt annat.

Kaj
2007-03-22 17:50
0

Jag har nu kollat med Word 2007 och tyvärr du kan bara spara i PDF inte ta upp och redigera ett PDF dokument.

AktieTrader
2007-03-23 08:40
0

Ok tack.

Det som gick att göra med PDFCreator verkar räcka för de som använder det. Vi ska testa det nu. Om texten är för störande så kan man skriva kommentarer i dokumentets egenskaper tex i keywords.