Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 2187 ggr
DreamerOf
0

Hjälp! "Ung" dator slö tidigt!

Hej!

Min bärbara PC HP Notebook G62 har blivit enormt slö på senaste tiden. 4GB RAM och Intel i3.
Då fler program körs samtidigt, ex. internet, photoshop och spotify så börjar ljudet hacka och datorn låser sig helt och hållet. Förmodligen beror det på en varm dator, men någonting känns fel då det kan börja efter bara 10 minuter. Köpte datorn i juni 2010 och detta problem började i oktober. Kan även lägga till att jag har Norton Internet Secutiry vilket jag har hört äter upp en del arbetsminne. Windows 7 Home Edition.

Är inget proffs på datorer, så enkle förklaring på vad felet är och var man kan göra vore schysst! :) Tack på förhand!

guraknugen
0

Om du kör stora bilder i PhotoShop så lär väl den äta en hel del minne också.

Inkanyezi
0

#1 men inte 4 GB RAM. Photoshop gör en egen växlingsfil, så det är definitivt inte Photoshop som är boven.

OP: För att du ska få reda på vad det är som äter minne och processorkrart, öppna aktivitetshanteraren och titta vilka processer som körs och hur mycket de drar och vad det är som äter datorn när den blir trög.

MichaelE
0

windows har ett handikapp som gör att datorn blir slöare med tiden.
Mitt tips är att köpa månadens datormagazinet där du får en länk samt nyckel till programmet fixit 10 utilities. tidningen kostar 70 kr och är värt det. har själv det programmet och det fick fart på sambons netbook