Datorn iFokus

Datorn

Etikett: köp-och-sälj
Läst 1333 ggr
Faxlin
0

Svårt att hålla tiderna de sagt för leverans

Ja, vad gör man när man slänger ut 10.700:- på en dator och de skjuter upp det lovade leveransdatumet? Ler och är glad ändå. *suck* så less på Dell just nu.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Saber
0

Skuter dom upp leveransen måste ju pc bli billigare, dom om några måste ju veta att datorer är färskvara och en sen leveras betyder ju att datorn inte är lika "vass" längre.

Tom
0

Vad säger de när du frågar om kompensation?

Tom

Oskar
0

När min hem pc (Dell) blev försenad så uppgraderade de datorn. Tror jag fick 1 gig minne istället för 512 mb.

Oskar

johan
0

Jag har vid ett tillfälle från dubbelt minne och en annan gång större disk. Vår säljare på Dell hade åkt på semester och hans vikarie hade slarvat bort vår order… Fördelen med *en* säljare är förståss att dom väldigt gärna vill kompensera för strulet för att ha en fortsatt bra relation.

Mvh // Johan

poike
0

Försenade leveranser har varit hem-pc-marknadens största guldgruva.

Tom
0

pojke, från vems sida, köparna som har fått uppgraderad dator eller säljarna som har kunnat sälja en något äldre dator till samma pris?

Tom

Faxlin
0

Japp, de lovade nu att skynda på med leveransen, senast den 6 februari ska vi ha den. Hmm, får se om det stämmer den här gången då. Anledningen till fördröjningen var att deras ekonomi avdelning hade "tappat bort" pengarna. Fast de hittade på dem i dag i alla fall. Ett högtalar system var vad de svarade när jag frågade om kompensation.

Så vi hoppas nu att allt fungerar i alla fall och är glada över att det inte är samma fördröjning som när vi köpte genom gubbens jobb av dem. Då kan man snacka om vänte tid. Ordinare leverans var i oktober och datorn landade i mars. Inte sjutton fick vi kompensation för det heller. Så de har ju förbättrat sig i alla fallGlad

Audiatur et altera pars

Kaj
0

#1, hahahaSkrattande

Faxlin
0

Har väl visserligen hört att datorer är färskvara, fast trodde nog inte att det var så färskt.

Audiatur et altera pars

Asmodean
0

#9 Det är det inte. Men det kan kännas jobbigt att vänta på sina nya leksaker längre än nödvändigt ibland. =D

Jonas N
0

Färskvara, betyder det att den håller längre om man fryser in den?? Du kanske kan be dem frysa in datorn tills den ska skickas! Glad

Faxlin
0

*Asg* Skulle vara det då. Men ärligt talat är det jätte drygt att vänta. Nu har den skickats och är på väg, hmm har varit på väg sedan i lördags men det tar tid på vägarna. hihi

Audiatur et altera pars

Saber
0

Men om du beställer typ en vecka innan dom presis sänker priset, då får du ju hem en produkt som redan efter 1 vecka inte längre är lika mycket värd. Om den sen är försenad så är den ju redan mindre värd när den kommer hem. (De går ju inte häller upp i pris med tiden).

Asmodean
0

#13 Det är ingen skillnad mot om priset skulle sänkas UNDER frakt, ju. Att tro att man ska kunna optimera värdet av det man beställer är ju bara inte realistiskt.

Dessutom blir din produkt ju faktiskt inte värd mindre än om du skulle fått den direkt… den prissänkning du pratar om skulle ju hänt ändå. Det ända du faktiskt förlorat är några dagars (eller nån veckas) innehav. Tillverkare ger ibland rabatter (eller extra tillbehör) när förseningar uppkommer, men det är ju enbart för att få behålla dig som kund.

Faxlin
0

Ja, jag kan väl säga att denna försening var lindrig om man jämför med min dator. Nu sitter ju Tobbe framför sin nya i alla fall. Uthämtad från fraktföretaget i dag. Han ville inte vänta längre ;-)

Min dator (oxå Dell) skulle levereras i oktober och kom i mars. Så det är ju en klar förbättring. hihi

Audiatur et altera pars

Asmodean
0

#15 Med en sådan försening borde du ha fått en uppgradering ett steg av all hårdvara i datorn. Plus extragrejer. Det är vad man tycker, i alla fall. =D

Erik
0

Oktober -> Mars??! Det låter inte så schysst, tycker jag.

Tacka vet jag Dustin. Har de prylarna inne får jag dem alltid dagen efter. ;) Enda nackdelen är väl att man ibland får anpassa inköp efter lagerstatus.

Faxlin
0

Nepp, det var inte en rolig försening kan jag lova. Och kompensationen var rätt usel faktiskt med tanke på väntan. Vi fick ett dataprogram i fullversion i och för sig men i alla fall. Det var Corel Draw vi fick. hihi
De skyllde på att det var ett företagsköp så då blev det inte bättre än så liksom.

Audiatur et altera pars

johan
0

Tycker bara det är värre om det är företagsköp. Tänk om den varit till en anställd. Skulle den nyanställda varit utan dator i ett halvår.. Skandal…

Mvh // Johan

Saber
0

#18, 19 Ifall det var ett hem-pc program som tex det min mor köpte i höstas, då förstår jag om pc-leverantören tycker att jag behöver inte skynda på mig.

Deras beställning gjordes den 15sep vi fick den som "plancerat" i november.

Faxlin
0

Fast beställningen på företagspcn gjordes i juli. Så de hade i alla fall haft tre månader på sig innan beräknad leveransdatum.

Audiatur et altera pars