onödiga program
Tjena , har köpt en ny bärbar asus och det finns massa program på skrivbordet är det nån som vet om man kan ta bort dessa?, känns inte som man behöver vissa.
Robban.
Bästa är att formatera sådana här datorer så det blir från scratch. Annars kan du sitta och avinstallera ett program i sänder, och bocka av dem i autostart. Ccleaner är ett utmärkt program för det. Men en formatering tar ungefär lika lång tid med installation utav program igen.
att formatera om datorn kommer bara att leda till att samma program dyker upp igen
och tänk inte ens tanken på att göra det utan att ha en återställningskiva eller en skiva med ditt operativsystem för då kommer du att få problem
man får ingen skiva längre till datorn när man köper den utan man får själv skapa en återställningsskiva och då får man tillbaka datorn som den först va när man köpte den inklusive programmen
programmen brukar vara olika betalprogram men man får testa dom i X antal dagar men sen måste man köpa dom
enklaste är att bara ta bort programmen du inte vill ha helt enkelt
det tar lite tid men är inte så himla jobbigt
#3 Nu vet jag inte hur det fungerar med återställningspartitionen på bärbara i och med att jag har en ren windowsskiva, men går det inte att välja vid ominstallation vilka program som ska installeras?
Btw, att vara legal och köpa windows 7 var nog mitt största misstag. Man är tvungen att sitta och ringa till supporten varje gång man ska installera om, och det är inte få tecken som ska knappas in och förmedlas via telefon.

Har en bärbar Compaq, där trycker man F11 i uppstarten så går den till en extra partion där hela instalationen ligger.
Det sämsta med nya datorer i dag är att man får sitta i åtskilliga timmar för att avinstalera alla skitprogram man får med, en del kan man bara hindra från att starta, kan komma till användning så småningom, andra är 30-dagars provprogram.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.