Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2827 ggr
Hallongrottan
2011-01-21 16:57
0

HP-skrivare?

[Woozy]
2011-01-22 13:54
0

guraknugen
2011-01-22 14:36
0

#1: Jaså, vad har du för en skrivare då?

Ja, jag har en HP-skrivare. Till och med två stycken. Och en Canon.

Den ena HP-skrivaren är den urgamla DeskJet 710C. Funkar fortfarande men har den inte inkopplad numera eftersom jag sällan skriver ut något och att bläckpatronerna är slut eller om de är uttorkade. Dyra är de också, även om de räcker ganska länge.

Nej, ska jag skriva ut så blir det med den andra skrivaren Color LaserJet CM1312 MFP (multifunktionsskrivare). Skönt att slippa bläckpatroner. Också lite skönt att man inte behöver köpa så dyrt papper. Blir ingen större skillnad på utskriften om man köper billigaste papperet jämfört med dyrt papper, i alla fall inte lika stor skillnad som med bläckstråleskrivare.

Även Canon-skrivaren (som också är en billig multifunktionsskrivare – Pixma MP130) står oanvänd sedan en tid tillbaka. Bläckpatronerna är klart billigare än de från HP, men de tar ju slut med en gång, så jag är ganska säker på att det ändå blir dyrare att skriva ut. Dessutom finns inga drivrutiner för skannerdelen som fungerar med Linux, men det är ganska typiskt för Canon. Fick väl vara glad att jag fick igång skrivaren, tydligen…

HP har faktiskt skrivit egna drivrutiner för Linux. De verkar inte vilja svika några kunder av anledningar som att ”de inte så många”, vilket känns mycket sympatiskt. Även små kunder är kunder… Något som Canon inte håller med om, tydligen.

Zepp
2011-01-22 17:49
0

HP är bäst på drivare och mjukvara, antagligen kommer det att gynna dem i långa loppet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

guraknugen
2011-01-22 18:29
0

Vad jag förstår ligger de väl rätt bra till redan nu… Det är ju inte så att folk inte vet vad HP är för något, i alla fall.