Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 3304 ggr
[iissa]
2011-01-23 13:41
0

Youtube virus?

Min laptop fungerade helt som vanligt, tills jag kollade på ett youtube-klipp och det klippet hade jag sett förut.
Helt plötsligt stängde då datorn av sig och när jag startade upp den igen var den blå med vit text där det stod något om hårdvaran.
Vi lagade den, och den funkade i två dagar tills jag var inne och surfade på youtube igen för att kolla efter bra musik. Helt plötsligt stänger den av sig och det händer samma sak som förra gången.

En vecka efter händer samma sak med min kompis laptop, hon var inne och kollade på klipp på youtube och den stängde också av sig, datorn var bara 3 veckor gammal.

Vi hade båda säkerhetspaket och hade inte fått virus förut, men kan det ha varit virus? Eller är det bara en tillfällighet att vi råkade vara inne på youtube just då?
Verkar skumt..

guraknugen
2011-01-23 14:50
0

Det var et bra tag sedan nu som jag hade Windows, men blåskärm vill jag minnas att jag fick ganska ofta på den tiden, utan att kunna härleda det till någon speciell aktivitet. Kunde komma utan att jag ens satt vid datorn.

Men det är som sagt några år sedan jag såg en blåskärm nu, så jag kanske minns helt fel.

[iissa]
2011-01-23 15:13
0

Undra vad det är med Windows som gör att man får sånt… Har skaffat en ny dator nu och vill inte ha några problem med den, fast det är väll ganska omöjligt att undvika… x)

[PeterWem]
2011-01-23 16:20
0

Kan vara problem med adobe flash. Se till att senaste version är installerad. Vid blåskärm syns det även en felkod som man ska spara och googla.

[iissa]
2011-01-23 17:09
0

#3 Oj, är det något man ska installera?
Jag har alltid klickat ner den för trodde att det var något "skräp"
Hehe, inte så bra på det här med datorer Oskyldig

Finns det någon stanns man kan gå in och installera dom eller kommer dom bara upp av sig själv?

[PeterWem]
2011-01-23 17:34
0

Du kan inte ens spela youtubevideo utan flash. Kan vara bra med senaste versionen med.

[iissa]
2011-01-23 17:51
0

Eller så är det adobe reader jag tänker på x)