Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 2546 ggr
dogg
0

Mobilt bredband i Mölndal, tips?

Hejsan! Bor på prytzgatan i Mölndal och mitt tele2 mobila bredband fungerar inte bra, undrar om någon har något tips om mobilt bredband som fungerar bra i mitt område? Med tele2 har jag jättedålig täckning och det går mellan noll och flera mb hela tiden. Har provat med extern antenn utan resultat. Tacksam för svar. Mvh Ulrika

Zepp
0

Det är så mobilt bredband funkar, det är väldigt beroende av yttre faktorer.

Och mitt funkade inte alls utan extern antenn.

Har man sin dator på fast adress är det bästa att ha via vägguttag, är man väldigt mobil i sitt sufande är mobilt bra att ha som tillägg.

Har man tur funkar mobilt lika bra som fast.. men har man tur kan man lika gärna köpa en lott och bli miljonär.. och då har man råd att hålla sig med flera uppkopplingar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dogg
0

Hej, ok, men är tveksam till att prova comhem då jag hört så mycket negativt om dem, men får väl ge dem en chans annars. Fler som har erfarenheter av mobilt bredband i Mölndal eller comhem i Mölndal?? Tack på förhand för alla tips. Mvh Ulrika

masqu
0

ta kontakt med tele2 och be dom göra mätningar på masten

[iissa]
0

Pröva Glocalnet :)

keja01
0

Telia och Tele2 samarbetar på 3G så de borde vara lika. Förutom att Telia har GSM också för bättre täckning.

Telenor och Tre samarbetar också i en annan grupp. Det kan finnas ytterligare något företag som bara finns i städer.

Alla övriga 3G-företag är nonsens. De bara skickar mobilabbonemanget vidare till någon av ovanstående företag.

Zepp
0

Bor man i lägenhet kan man behöva en antenn på taket!

Går jag ut och ställer mig på en kulle i närheten funkar det mobila bredbandet oklanderligt.. det blir bara så himla kallt!

masqu
0

inte ska man behöva ha en antenn på taket när jag hade så funka min inom hus och även ute i skogen här upp i norr.

hur ska du annars kunna prata i mobilen ine då när 3g moden och en mobil bygger på samma teknik.

Zepp
0

Tja det är väl samma sak där, ibland får man röra på fläsket för att man skall få någon mottagning på mobilen med!?

masqu
0

ne de tycker inte jag