Vista problem
Finns det någon här som har haft Viste Home Premium en längre tid och kan svara på en del frågor?
- Varför slänger IE upp en VIT Blank sida av ingen orsak som man ej kan klicka bort utan att först göra Ctrl-Tab för att komma åt den?
- Varför kan man inte klicka på en e-mail adress och få E-mail programmet att automatiskt starta som förr?
- NetCaptor fungerar ej längre?? Trist för jag gillar den.
- Incredimail funkar inte ordentligt Trist för jag använder den för Hotmail och msn kontona.
Dessa är de jag är mest intresserad av att få svar på just nu.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Kan meddela att nummer 4 är fixat. Installerade om den och igen och lade på en svensk versiondenna gång!!!! och det funkade ??!!?
Nummer 2 förstår jag ej vad som kan saknas, för nu har jag fått meddelande om att orsaken är att mailprogrammet ej är färdiginstallerat!?!?!?!? Den tillhör ju Window och bara finns där! Vad skall installeras färdigt?
Någon som vet?
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
2 kanske beror på att Windows inte vet om att Incredimail är ditt mailprogram utan tror att Windows Mail är standard. Man kan ändra detta i Kontrollpanelen, Lägg till ta bort program och standardinställningar för program.
Mvh // Johan
Av någon anledning så bara fungerar det nu efter ett antal veckors användande av Vista. Mycket märkligt!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
#3: Det kanske kom någon fix från Windows Update… Varje tisdag släpper Microsoft patchar som automatiskt laddas ned till din dator.
Mvh // Johan
Troligen är det så men nu har jag en scanner som ej fungerar. Se nytt inlägg.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4