HJÄLP! data problem behöver hjälp nu! 2011-02-25
Hey, Jag har en Hp laptop som fått ett problem. varje gång jag försöker logga in på den så står det "Uppdateringarna konfigueras: steg 3 av 3 - 0% klart. Stäng inte av datorn."
sen stänger den av sig, och säterpå sig igen atomatiskt. den fortsätter att göra detta hela tiden!!! jag kan inte göra något !
jag har proat typ allt :( snälla Hjälp mig!
// Zkww
Prova att starta i felsäkert läge.
Kontrollpanelen - Återställning & välj en tidigare skapad återställningspunkt - en som gjordes innan problemen började.
/L

För att starta i felsäkert läge trycker du F8 precis då datorn börjar att starta. Tryck gärna F8 flera gånger tills det kommer upp en meny där du kan välja felsäkert läge.
Logga in via den och gör som#1 säger
dvs gå till startmenyn och skriv "återställning" då valen kommer upp välj "återställ systemfiler och inställningar från en tidigare återställningspunkt.
Välj sedan ett datum då du vet att datorn fungerade.
Därefter backas allt tillbaka till detta datum och du skall kunna starta upp din dator på valigt sätt.

Hey, Kaj. jag ha redan tästat ditt antelnativ och det funkade inte :/ jag har lämnat in den, men dom kunde inte lösa problemet :/ några fler förslag någon? 

Du bör åtminstone kunna hindra att uppdateringarna installeras från felsäkert läge (men det är inte nödvändigtvis enkelt).
Stängs den av helt oväntat? I så fall kan du testa att slå på BSOD, ungefär så här på Windows XP, översätt själv:
1. Right click 'My Computer'. Select 'Properties'.
2. Select the 'Advanced' tab.
3. Click the 'Settings' button in 'Startup and Recovery' section.
4. A new window will open. Under 'System failure', un tick 'automatically restart'.
Om det är en oväntad omstart (som inte initieras av uppdateringsprocessen) bör du få den klassiska blåa skärmen med lite ytterligare information om felet.
/J
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism