Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 4666 ggr
[liljuhvit]
2011-02-20 20:53
0

Ethernet styrenhet?

Okej, nu är jag påväg att slå min dator i väggen. Jag har försökt göra precis allting! Under senaste tiden har den blivit seg och dokument har inte velat öppna sig efter ett tag. Jag har rensat bort en massa skit på den som jag inte behöver längre och vad gör jag nu?! Jag råkar radera Ethernet styrenhet. Hade ingen aning om vad det var för något så det var ju jäkligt klumpigt av mig märker jag nu. Jag vill verkligen inte att min dator ska falla i bitar nu, då jag måste ha den för jag pluggar på distans. Börjar få panik nu.

Det är en HP ProBook 4515s.

Snälla, jag behöver hjälp snarast möjligt!

Zepp
2011-02-21 00:13
0

Hm.. har du avinstalerat en hårdvara får du lägga till den igen.

Drivare hittar du på HPs sida.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[liljuhvit]
2011-02-22 18:31
0

Jag visste inte vilka jag skulle ladda ner överhuvudtaget, men efter några timmar så fick jag till det! Tack för ditt svar.

Zepp
2011-02-22 20:07
0

Ethernetstyrenheten är din nätverksanslutning enligt Ethernetprotokllet altså ditt nätverkskort!

Zepp
2011-02-22 20:07
0

Ethernetstyrenheten är din nätverksanslutning enligt Ethernetprotokllet altså ditt nätverkskort!

[liljuhvit]
2011-02-22 20:35
0

Jag hade inga problem med att komma in på internet under tiden den var konstigt, så det måste ju ha gått med sig på något sätt. Den är mycket snabbare nu och krånglar inte som förut.

JonasDuregard
2011-03-01 00:06
0

"Den är mycket snabbare nu och krånglar inte som förut."

Det beror antagligen INTE på att du tillfälligt tog bort din Ethernetstyrenhet.

Ett tips inför framtiden är att du kollar om din dator har någon återställningsrutin (endera en skiva eller en partition på hårddisken). I så fall kan det vara lönt att säkerhetskopiera dokument och liknande oh därefter afbriksåterställa.

/J