Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1606 ggr
Moa-16
0

Ladda ner längre video klipp?

Jag skulle ladda ner en video på you tube, den var väl ca 24 min, gick inte. Så jag undrar om någon här vet något ställe där det kan gå & ladda ner längre video klipp?

sebastian9persson99
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

man kan ladda ner bra klipp på miniclipp.se

Kaj
0

Ett gratis program som klarar av att konvertera olika filmformat är Freemake VC. I den senaste versionen finns även en funktion att ladda ner filmer från 40+ olika siter däribland även YouTube, Facebook, Google, MTV mfl.

Så förrutom att du får möjlighet att ladda ner filmer från bl a YouTube kommer du även ha ett program för att konvertera olika format till ett som kanske passar dig bättre - t ex för att spela upp filmerna på din TV.

guraknugen
0
  1. Ta reda på var tempfiler hamnar när din webbläsare spelar YouTube-klipp.
  2. Öppna den mappen i någon filhanterare/”utforskare”.
  3. Se till att filerna är sorterade så att nyaste filen är överst.
  4. Spela YouTube-klippet från börjam.
  5. Titta i din filhanteraren så ser du att en ny fil poppar upp när filmen börjar spelas. Observera att det inte är säkert att filändelsen har med filtypen att göra; exempelvis kan den heta något.tmp.
  6. Titta särskilt på storleken på filen. Den kommer att öka lite då och då. Om inte kanske man får tvinga den uppdatera manuellt, kanske med F5 då och då, det beror kanske på vilken filhanterare man använder.
  7. När filstorleken slutar växa (oftast långt innan filmen visats klart i din webbläsare – webbläsaren läser ju i regel ”i förväg”, så att säga) kopierar du den någon annanstans.
  8. Byt namn på filen så att du i framtiden vet vad det är för en fil… Filändelsen brukar vara ”.flv” för YouTube-klipp.
Moa-16
0

Lite sent med svar flera månader efter ;) Men tack för svaren kanske behöver veta iframtiden!