Sökmotorer?
Jag har precis blivit med hemsida och nu undrar jag om någon här på forumet kan hjälpa mig och tala om hur man gör för att komma med på sökmotorerna

Kolla på http://www.webdesignskolan.com/ under "bygga webplatser" klicka på skapa och publicera där står en del om hur du gör.
#1: Den informationen dom har om sökmotorer är i stort sätt fel och dom tar inte alls upp det som är mycket viktigare än meta-taggar. Väldigt 1997.
Kia1: Om du bygger en hemsida enligt artikeln HTML - Grundstenen i webbdesign så får du rätt kod för hjälpa sökmotorerna förstå din hemsida. I synnerhet är titel-raden och rubrik-element viktiga (h1, h2, h3).
Utöver det är det i särklass viktigaste för att få bra Google-placering att ha många andra sajter som länkar till din sajt. Ju viktigare sajt som länkar till dig, desto viktigare anser Google att du är. Om t ex Aftonbladet skulle länka till din hemsida kommer det ge högre rating än om din kompis blogg länkar till den.
Att du uppdaterar din hemsida ofta är också väldigt viktigt. Google kommer lära sig detta och bli mer nyfiken ju oftare du uppdaterar sidan.
Du bör även trycka lite extra på viktiga ord och fraser. T ex genom att länka ord eller meningar eller fetmarkera dom, så antar Google att dessa är viktigare än annan text. Men använd detta med måtta. Undvik med andra ord länkar som "Läs mer", "Klicka här" eftersom det inte säger något om innehållet i länken. Skapa hellre länkar som "Få bättre placering hos Google" om du har skrivet en artikel om det.
Försök att använda termer som du tror att folk söker på och undvik allt för smala termer eller slang som inte är allmänt kännt. Variera gärna termen också så att du får en större träffyta. T ex om jag skulle skriva en artikel om sökmotoroptimering skulle jag variera mig genom att skriva "få bättre placering hos google", "placera dig högt hos sökmotorer", "sökmotoroptimering", "seo", etc.
// Johan
Mvh // Johan