Text ändras till obegriplig
Min dator har börjat ändra på en del text jag skriver. T ex kan den ändra små boxtäver i vissa ord till stora bokstäver, och den infogar frasen "känner mig sminkad" lite var stans. Stora delar av texten ändras till något som mest liknar en mycket dålig översättning. Som t ex denna text: Användningsområdena är många med ett stort fat! Den förvandlas till: Användningsområdena Känner jag mig sminkad manga MED ETT Stort fett!
Vet någon här vad som är fel på min dator? Vad ska jag göra?
Antingen skämtar du eller så har du troligen fått ett virus?. skulle jag gissa.
Om inte berätta gärna mer vad det är för program som ändrar text? vad har du för dator? och eventuellt virusprogram/brandvägg?. Detta underlättar för de de som vill hjälpa dig.
Skämtar inte. Är urkass på datorer och vet i princip bara hur man använder den. Men när det blir problem, har jag inte en susning om vad som ska göras. Jag vet inte vad det är för program som ändrar på texten. Men det har bara hänt då och då, inte hela tiden. T ex när jag skulle uppdatera min hemsida, när jag var på Facebook och någon annan ställe här på nätet. Var, det minns jag inte just nu. Det har inte hänt förut att texten har ändrats, föränn nu under någon dag. Datorn är en Fujitsu Siemens och har Norton antivirusprogram.
Då kan det kanske vara så att problemet ligger i din webbläsare? om du kollar inställningarna i explorer så kan du se vilken standardfont som är inställd?.
Jag menade naturligtvis et program du använder på datorn när den äändrar stil på texten, word eller power point eller publisher eller liknande. Gör du hemsidor så kolla i koden efter felet. kan va en bugg? om du använder en editor kan det vara så enkelt som att standardfonten blivit ändrad i programmet?
Ha, ha! Min okunskap när det gäller datorer är ju för otroligt stor! Skäms nästan. Hur kollar jag inställningar på explorer? Vad är standardfont? Hur kollar jag efter fel i koden till hemsidan? Vad är en bugg? Vad är en editor? Ja, som du ser, så är det nästan kinesiska för mig det du skriver. Men jag försöker lära mig. Jag vet i alla fall att jag har power point. Hemsidan jag har, har jag fått hjälp med av en som jag inte kan få tag på just nu, så honom kan jag inte fråga om hjälp. Jag har lärt mig hur jag ska göra när jag skriver något där och hur jag sätter in bilder. Mer än det kan jag inte om min hemsida. Önskar att jag kunde mer!!!
Igår kväll blev det sådär igen. Inte bara min text, utan allt på just denna sidan iFokus blev som dåligt översatt, med vissa ord och en del bokstäver skrivet med stora bokstäver. En massa ord ändrades - ordet dator blev computer t ex. Och här och där kom frasen "känner mig sminkad"! Det var bara reklamen som inte ändrades!!! Men när jag då bytte över till Aftonbladets sida, för att kolla om det blev så där med, så försvann fenomenet. Jag kom tillbaka hit, men all text var ok här med. Vad är det som händer? Virusprgramet hittade inget när jag lät den söka efter fel.
Låt någon som kan något ta en titt på den.
Hej. Vilket intressant problem… :) Om än jäkligt irriterande för dig förstås. Jag funderar på om någon installerat något skämtprogram i din dator utan din vetskap? Är det fler än du som använder datorn? Vad använder du för webbläsare?

Kan det vara så att det finns ett program för kontroll av stavningen i datorn; ett program som ändrar vissa ord till något helt annat? Det finns program som gör sånt, men som kan ha fått fel i ordlistan av ett eller annat skäl. I så fall kan det vara så enkelt som att avinstallera eller inaktivera det programmet (dvs se till att det inte startar när datorn startas).
ja just det, det finns i vissa program en funktion som mer eller mindre automatiskt ersätter vissa ord och fraser till andra. Enligt förinställda preferenser. Den funktionen kan ha fått spader.
Här är en länk till en tråd utanför iFokus. Det verkar hända lite här och där:
Någon som varit med om detta virus?
Jag såg någon rapportera samma sak på Twitter också.
Många fler som fått eländet, kolla detta företag där stackarna fått hela sin hemsida spamad med "Känner jag mig sminkad"
och där kom lösningen…. uppdatera virusprogramet och kör det.
#11 Precis så såg det ut som! Har kört med virusprogramet, men det hjälpte inte. Men sedan fick jag tips av en bekants sambo att det kan vara Googles automatiska översättnignsprogram som spökar. Han hade precis hjälpt en vänn med samma problem. Jag fattade inte så värst mycket av vad han ville att jag skulle göra, men kollade in på google och hittade en sida där de skrev att man skulle installera om programet. Jag gjorde efter deras anvisningar, och sedan igår har jag inte haft problem. Är inte riktigt säker på att jag fått bort felet, för den kom och gick ju som den ville. Hoppas den är borta nu!
Skrattar så jag gråter när jag kollade hemsidan med företaget som fick sin hemsida "sminkad"
man kan ha otur oxå att antivirusprogram inte tar all ohyra som kommer in och då får man prova andra problem det finns många bra bland annat Spybot Superantispyware Asquared med flera
så återkommer problemet så testa dom programmen
jag kör med gratis antivirus program de är inte alltid så bra. så när de inte hittar något men jag misstänker att jag har nåt skit ändå laddar jag ner betor och annat ifrån de stora bolagen, dr brukar hitta ptoblrmrt ät att man ofta måste betala för att få bort virusen då…..
#11 HAHAHHAHA jag kunde inte sluta skratta: "Choklad Spa / Den Nya trenden Känner jag mig sminkad here"
AHAHAHAHAHAH
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Känner jag mig sminkad-problemet är en bugg i Google Translate, som webbläsaren Crome använder sig av för automatisk översättning.
Mer om det och hur du löser det hittar du här:
http://www.magnushugemark.com/2011/03/kanner-jag-mig-smikad.html
#17 He he ja det verkar ju troligast ändå. jag använder inte google translate själv så jag har inte tänkt så långt tyvärr.