Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1952 ggr
Neiah
0

Ang. Windows Movie Maker

Har sökt runt på internet, men det vill aldrig funka..
När man filmat med mobilen sparas det ju i .mp4, & den filen funkar ej i ''wmm''.. Har laddat ner en codec som har ändrat filmen till ett annat filformat, men då funkar bara ljudet! Vet inte vad jag ska göra nu, så lite hjälp skulle behövas ^^

*visste inte vilken grupp jag skulle ta*

MichaelE
0

ladda ned freestudio från dvdvideosoft.com (tror adressen är så) så kan du konvertera om mp4 till wmv, mpeg2, avi, divx etc.

Kaj
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Freemake VC är också bra - gratis och kan konvertera en massa olika format (bl a det du efterfrågade). Den klarar även av att ladda ner filmer från en massa siter såsom youtube med flera.

Ett bra codec paket är k-lite - där får du en massa codecs, VLC media spelare (klarar MP4 och de flesta andra format), samt en del verktyg för att editera codecs (om man vill och kan)

Neiah
0

Tack så mycket! Nu så funkar det äntligen : D

guraknugen
0

Jag blir så trött…

Neiah
0

På vad?

MichaelE
0

Knugen, vad är det nu? Aah, jag tror jag vet, Linux läser allt, eller?

guraknugen
0

Linux? Vad har det med saken att göra? Var det inte videoredigeringsprogram det handlade om? I den mån man nu får kalla vissa program för det…

Men det verkar inte vara så noga här, så jag bestämmer mig härmed för att inte bry mig. Så fort jag kommer på hur man gör så tar jag bort mig härifrån (försökte för någon vecka sedan men hittade inget sådant val någonstans på detta ställe, men jag kanske letade för dåligt).

Så där, då har man i alla fall varit lite positiv här till sist i och med förmedlandet av denna glada nyhet.

SkrattandeCool

Neiah
0

Ett nytt problem kom upp för mej.. Har fixat ihop ett klipp i WMM, men den går självklart inte att ladda upp på youtube. Har jag sparat den fel på något sätt?

MichaelE
0

Du kan ladda upp direkt via Windows Movie Maker eller via programmen som rekommenderades ovan.

Sedna är det viktigt att inte överskrida gränsen för en videos längd - yotube har en gräns på ca 10 minuter.

Neiah
0

Fixade det ^^