Akut hjälp med flyttbara enheter!
Jag har haft det här problemet i snart ett halvår och sätter inte i något i min laptop längre eftersom det verkar finnas nåt virus som spökar i min dator trots att vi gjort en genomsökning och återställt den.
Det hände först med min kamera. Jag satte i minneskortet i datorn för att lägga in bilderna från den i datorn. Men plötsligt så började den omvandla bildmapparna till tomma genvägsmappar med en anteckning. Mappen går inte att gå in på, men är tom så alla bilder har nog gått förlorade.
Samma sak hände när jag senare satte i ett USB-minne, och jag vet verkligen inte vad jag ska göra!
Jag kan inte mycket om sånt här och behöver verkligen hjälp! 
Måste jag blåsa om hela datorn, lämna in den eller något?
Den stora bilden är det som står i anteckningen, och den lilla i hörnet visar hur det ser ut i kamerans minneskort…

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser inte ut som något typiskt virus utan mer som inkonsekvenser på USB-minnet!
Och.. det kan vara som så att det du hade på stickan kan vara förlorat.. iomed det!
Som regel är vi för det mesta slarviga med våra USB enheter och andra former av tillfälliga minnen, man bör som regel helst formatera dessa inför varje nyanvändning.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja, jag var beredd på att allt har försvunnit desvärre…vilket är så himla synd eftersom jag hade foton från en resa på USB-minnet.
Men jag antar väl att det inte går att få tillbaka filerna, utan jag får väl helt enkelt stå mitt kast och formatera USB-minnet!
Men jag har en fråga, hur orsakades detta mer exakt?

Det finns mer eller mindre alltid inkonsekvenser på lagringsenheter ja även på din hårddisk, därför finns diskreparationsprogram.
Jag tror helt enkelt vi slarvar för mycket med våra usbenheter rycker ut dem direkt och sådant.
Tänk bara hur din dator skulle vara om du stängde den genom att dra ut sladden varje gång!?
Jag förstår precis vad du menar, och erkänner att jag vart slarvig med det!
Men jag testade att sätta i ett annat USB-minne jag knappt använt så mycket och som inte innehåller något viktigt, men samma sak hände som med minneskortet och det andra USB:t 
Kan jag inte sätta i något alls i datorn mer? Och vart kan jag hitta diskreparationsprogram?

Tror de flesta gör så, även jag, sticker in och rycker ut när man är färdig.
Sen så är det inte helt ovaligt att den inbyggda USB-router i datorn lägger av likaså med DVD-enheten.
Man köper då ett separat USB-kort och stoppar in på ledig kortplats.