Datorn iFokus

Datorn

Etikett: programvara
Läst 1254 ggr
kalindas
0

Nya IE och i fokus..trassel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att bli lättare tokig! Fick nya Internet Explorer installerat på datorn igår. Sen dess har I Fokus krånglat hela tiden!
Om det är kodningen på sidan eller att IE bara är allmänt knäppt vet jag inte.
På VARJE tråd jag går in på dyker skylten (längst ner i bild upp). Skrikandes

Godkänner jag inte, så kan jag inte skriva, använda smilies eller redigera gamla inägg med mera…
Varit inne på internetalternativ, säkerhet. Men hittar ingenstans hur jag väljer att bli av med den jäkla skylten!
Vill inte minska på övrig säkerhet, men borde ju slippa att godkänna varenda tråd jag är inne på och kunna goskänna själva sidan.
För på skylten finns inga alternativ.

Är det någon som vet var jag kan hitta inställningar för att slippa den jäkla skylten?

/Elisa

[per50]
0

Jag tröttnade jag också, så jag tog in crome istället..

Kaj
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nya IE9 har en del nya finesser för att öka säkerheten bland annat en som gör att kända tokiga active X kontroller med mera spärras. Dessa får man genom att prenumerera på listor där dessa finns. Om du har det aktiverat och besöker en sida så skall det komma upp en liten blå ikon vid adressfältet. Om det är det som är problemet vet jag inte men du kan pröva att slå av det och se om det blev bättre.

Mer info om säkerheten i IE9 har du här

Ett annat sätt är även att lägga in www.ifokus.se bland tillförlitliga platser. Där är det inte samma höga behörighet. Detta gör du via inställningar och fliken Säkerhet. Markera Tillförlitliga platser och sedan kanppen Platser och lägg in www.ifokus.se där.

kalindas
0

Ifokus ligger redan som en säker plats. Men det hjälper inte.
Kör Crome nu, funkar bra än så länge.

/Elisa

johan
0

#3: det är nog det som är problemet. det kan vara annat som iFokus vill ladda in som inte ligger som säker plats och då varnas du om att du hämtar data även från obetrodda ställen.

Mvh // Johan

kalindas
0

Kan det säkert vara, men om den i alla trådar ska godkännas som säker, så vill inte jag använda den.
Synd, för jag har aldrig haft problem med IE innan.

/Elisa

johan
0

Nej, det behöver du ju inte om du tar bort iFokus som säker plats. Iom att iFokus har annonser och annat externt material kommer du få varningen om du endast har iFokus som betrodd plats.

Mvh // Johan

kalindas
0

Ska kolla upp det..

/Elisa

kalindas
0

Var hittar jag de "betrodda platserna"?

/Elisa

johan
0

Verktygsknappen längst till höger, Internetalternativ, Säkerhet.

Mvh // Johan

kalindas
0

Jo, där hittade jag. Men gick inte att plocka bort. Ger upp just nu. Funkar bra med crome än så länge.

/Elisa