Nytt bläck eller ny skrivare?
Ja, det är ju frågan..
Min skrivare har inte funkat på ett tag. Satte i pirat-bläck i den, den fungerade utmärkt någon månad sen upptäckte den tydligen att det var fel patroner och totalvägrade.
Nu funderar jag på om det är lönt att köpa nya patroner (orginal), har läst några inlägg om skrivare som fortsatt att kinka även efter byte till orginal. Dessutom stör jag mig på skrivarhe***** för när man vill byta patroner så retas den i ca 20 minuter innan den stannar bläck-hållaren på ett ställe där det går att komma åt skiten…
Och det är ju i princip lika dyrt att köpa nya patroner som att köpa ny skrivare, sjukt nog.
Men det känns ändå fel att slänga hela maskinen pga en sån sak.
I vilket fall, finns det någon skrivare som inte har chip som läser av bläckpatronerna? Det borde vara lättare att slippa krångel med ''kompatibla'' patroner om skrivaren inte kan kinka på det. Annars blir det billigaste skrivaren jag hittar, såg nån för 400kr eller nåt..
Om man inte bara ska skita i det.. saknar att kunna skriva ut, å andra sidan klarar jag mig rätt bra som det är.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
ok, hittade skrivare för 333kr, vilket är 100kr billigare än att köpa nya patroner. Får vara miljömedveten näta gång jag behöver byta.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.