Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 12913 ggr
Oscar
61

Hur begära läskvitto?

Hur gör jag för att begära läskvitto/mottagetkvitto när jag sänder mail med Outlook?

Niklas
0

I mailet klickar du på ikonen "Alternativ…" i verktygsraden. Kryssa därefter för "Begär läskvitto på det här meddelandet".

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Du bör dock vara medveten om att mottagaren kan ha ställt in Outlook på att aldrig svara på förfrågningar om läskvitto eller att Outlook frågor, men att man kan svara att man inte vill skicka läskvitto.

Det är med andra ord inte 100% säkert att personen inte läst mailet även om du inte fått kvitto. Å andra sidan är det inte 100% säkert att man verkligen läst innehållet i mailet bara för att man skickat läskvitto…

Mvh // Johan

Faxlin
1

haha, med andra ord är det rätt värdelöst att använda läskvitto eller?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Niklas
0

Det bygger väl också på att mottagaren använder Outlook? Alla program har väl inte den funktionen?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oscar
0

OK, tack! Saker blir så enkla när man vet hur man ska göra! ;)

johan
1

#3: Den fyller ett syfte i form av att det blir lite "hotkänsla" och att det blir lite svårare att "ducka" från mailet. Lite som att CC:a personens chef.. :)

#4: Det kan vara så, men jag har något svagt minne av att detta ska fungera även utanför Outlook.

Mvh // Johan

xarfez
2

Jag är tveksamt på om det fungerar i webbaserade mail!

Kaj
0

Nej jag är ganska säker på att det inte gör det hos de allra flesta webhotel. Det funkade inte med www.space2u.com