Mini pc
Någon som kan rekomendera en hyffsat bra mini pc som fungerar bra att surfa på? Alltså inget avancerat.. Men vill ändå ha en som inte är seg.
Max 3500kr
Några tips?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är den billig är den seg, som regel ju dyrare dessto mer resurser!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ska du mest surfa och maila skulle jag faktiskt rekommendera en iPad istället för en mini-pc.
Mvh // Johan
Johan " 3,
Vad är en Ipad ? hahaha. Blir det inte dyrt om man surfar väldigt mycket på en sån ?
#4: En iPad är Apples "surfplatta". Som en stor iPhone, fast utan själva telefondelen.
Den surfar i wifi precis som en dator.
Några varför:
- En mini-pc är för dålig och för liten att verkligen jobba på, så det är ändå bara ett komplement till vanlig dator.
- iPaden är otroligt skön att sitta med i soffan, sängen, köksbordet eller bussen.
- Surfa är fantastiskt på den.
- Finns gott om underbara apps för det mesta, t ex facebook.
- Perfekt att läsa böcker på. (e-böcker finns gratis på biblioteket för nedladdning)
- Underbar för att titta på film på.
- Det går att koppla in riktigt tangentbord om man ska skriva mycket.
Mvh // Johan
Johan " 5,
Det lät ju mycket trevligt men blir det inte väldigt dyrt om man låt säga, surfar ca 15 tim per dygn ?
Vad är apps för något ?
Vad kör den med för operativsystem då ?
Har du själv en sån ?
Tusen frågor direkt ha ha 
Varför tror du att det skulle vli dyrare att surfa med en ipad än en dator? Båda använder wifi. (alltså inte mobilnätet) Apps är små program, men till skillnad från program på datorn är de ofta mer fokuserade på en uppgift och därför enklare att använda. Den kör iOS, apples operativsystem för ipod, iphone och ipad. Ja, jag har en iPad 1. Årets bästa köp.
Mvh // Johan
Jag skulle hellre lägga ner mer pengar och slippa vilken appleprodukt som helst. Man kan göra vad man vill med en pc, installera förbättra byta ut. Dessutom inget företagspolicy som bestämmer vad man kan ladda hem eller inte.
Men visst köp apple om du nu vill bli ytterligare en i apples icke unika värld. gå in på prisjakt.se sen klickar du dig fram och sen kan du slutligen jämföra med en ipad om du nu är nyfiken.
Sen var det frågan om en minipc och inte en pad. Skulle välja minipc alla dagar i veckan.
/Fridaybrew

Det finns så klart andra läsplattor än iPad också. Flera kan ansluta till WiFi eller köras med SIM-kort på mobilnätet. Läsplattan är ganska bekväm att läsa på, men en PITA att försöka använda som dator. Att skriva e-post med den är inte kul jämfört med en dator, men bättre än en mobiltelefon.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här har jag endel förslag som kan jämföras med varandra jag la även in en ipad i jämförelsen (betänk att det inte är en rättvis jämförelse då det är en läsplatta):
Jag höjde budgeten en aning men det är så värt det för att få just mer ram samt dual core och fler valmöjligheter med minneskortsläsare samt hdmi så du kan visa film på en tv.
här är mina förslag som jag skulle titta på med ca 3500 i budget om jag var du:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=860179,706536,871368,879717,840632
/Fridaybrew
En ipad ersätter inte dator helt, men för mitt vardagssurfande, mailande och användade av sociala tjänster så har den i princip gjort det. Skulle jag bara ha en enda pryl hade jag också satsat på en laptop, en riktig laptop alltså, inte en mini-pc. Det finns ju lätta bra datorer också, men de kostar ofta betydligt mer. (alla mina kommentarer i den här tråden är för övrigt skrivna på min ipad)
Mvh // Johan
Vill ha en dator.
Har dock funderat nu och det kanske är bättre att spara i 2 månader och köpa en större bättre laptop istället? Måste ändå köpa ny dator detta året. Tänkte på denna länk
Fast ändå skulle det vara smidigt att ha en liten och en större, men ekonomin tillåter inte köp av båda.
#12: Köp en bra istället som har hanterbar storlek.
Det är bara jobbigt att ha saker på flera ställen.
Mvh // Johan
Varsågod för länkarna det var så lite så.
/Fridaybrew
#12: Personligen skulle jag inte vilja ha en bärbar med 17"-skärm. För stort. 15" är lagom tycker jag. Lagom stort för att gå att ha som enda arbetsdator, men tillräckligt litet för att vara bekvämt i väskan och knät.
En 17"-skärm blir i princip bred som ett vanligt tangentbord. Om du tittar på bilden så ser du att den till och med har de numeriska tangenterna längst till höger. Rätt brett…
Mvh // Johan
Johan "7,
För att det är trådlöst internet haha.
Läste oxå en del om den men som nån annan skribent skrev så är det tyvärr långt ifrån alla program den klarar av. En hel del av dom jag har nu funkar inte på en IPAD.
Beklagar för att jag blev ot 
Personligen skulle jag välja en med 18,4 tums skärm om du nu inte ska koppla datorn till en egen monitor hemma isf kan du fortfarande köra en liten minidator. Om du ska koppla ihop det hemma så är 15 fortfarande för stor.
/Fridaybrew
#17: Laptop med 18"-skärm? Har du med dig en liten släpkärra när du ska ha med dig datorn? Det kan inte vara lätt att hitta en ryggsäck som rymmer den datorn…
Mvh // Johan
Vill jag ha dator med mig tar jag naturligtvis minipcn 11,6 istället jue ……duh!
/Fridaybrew