Antivirusprogram?
Jag har tittat på idg:s undersökning av antivirusprogram och de efterföljande mer eller mindre städade läsarkommentarerna, utan att få något som helst begrepp om vilket antivirusprogram som är bäst och och inte alltför dyrt.
F närv har jag Panda, som jag haft i många år. Det fungerar väl bra, såvitt jag kan bedöma, men det är dyrt. Dessutom börjar jag bli en smula irriterad på deras ständiga påminnelser om att uppgradera - kanske ett halvår annan det är dags. Det verkar som om dom är oroliga att man ska välja något annat antivirusprogram när utgångstiden kommer. Dessa störande och tjatiga rutor som dyker upp i högra nedre delen av skärmen går heller inte att xa bort, utan står kvar en god stund. Det går inte att komma i kontakt med dom påInternet; sajten är inte på svenska (jag tror programmeet är spanskt), men det står på engelska och medger ingen som helst kontakt med någon för att framföra några synpunkter. Det enda man kan göra där är att köpa!
Vad jag alltså skulle vilja be om från er som eventuellt läser detta: har ni några synpunkter och förslag på andra antivirustillverkare???
Thörntaggen
Microsoft Security Essentials har fått bra kritik och är gratis.
http://www.microsoft.com/sv-se/security_essentials/default.aspx
Mvh // Johan
Microsofts egna, för er som använder antivirus.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
KOlla vilket program din ISP levererar.. oftast får du automatisk uppdatering utan krångel så länge du använder samma ISP.. svensk support.. och ofta rätt rabaterat pris.. eller så ingår det i din avgift oavsett du använder det eller ej.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack så mycket för era förslag! Jag ska kolla upp detta och fundera på hur jag ska göra.
Hälsningar Törntaggen
Jag är IT-administratör på mitt jobb och litar inte ett ögonblick på MS Esentials. Men det är vad som är föreskrivet och användarna är ständigt drabbade av virusattacker. Själv kör jag Commodo Internet security (gratis) på min dator på jobbet. På mina privata maskiner har jag haft Panda, men gillar inte påminnelserna och att Panda släpper igenom för mycket. Nej Kaspersky Internet Security 2011 är mitt tips. Inte dyrt, käkar virus och spyware och jag har aldrig haft en enda infektion sedan jag bytte till KIS.
Måste säga att det förvånar mig att du någonsin haft virus eller spyware om du jobbar med det du jobbar. De flesta får virus på grund av att man själv släpper in det.
Mvh // Johan
Sedan jag bytte till KIS kraschade mitt system tre gånger på ett år. Till följd utav KIS. Efter några googlingar löste man problemet som hade med diverse uppdateringar att göra. Efter det har jag slutat att använda AV. De har pajat mer än vad de gjort nytta.
Ska man installera suspekta program använder jag sandlåda nuförtiden.
thorntagg.
Det ska gå att stänga av det, Vill du ha kvar Panda så kan jag prata med chefen så fixar han det till dig.