Vilken hårddisktyp?
I min bärbara Acer sitter enligt egenskaper för HD:n en WDC WD2500BEVS-22UST0 ATA (huh, vilken beteckning).
Någon som med ledning av det kan säga vad jag ska köpa när jag vill byta upp mig till en större?
Kollar på Dustinhomes hemsida, där finns IDE, S-ATA, SCSI. Antar att S-ATA är rätt, men hade väntat mig att hitta något som bara heter ATA.
S-ATA är det troligen du ska ha helt enkelt. Dock ska du kolla upp storleken om det är som brukligt i laptops en 2,5 tummare eller som är standard i stationära 3,5 tummare för det finns som sagt undantag.
här hittar du din hårddisk oavsett storlek =) bara klicka dig fram.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=355
/Fridaybrew
2,5 tum tar jag för givet att det ska vara, men ska kolla en gång extra. Har sen länge principen Mät två gånger, kapa en gång. Passar in även här.
Ska kika på din länk. Tack!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du lite pengar att spendera är en SSD disk att rekomendera. Supersnabba (uppstart av Windows går på några sekunder med en SSD disk.
Det krävs dock att din dator är kompatible för SSD disk - kan du kolla med leverantören.
Sedan kostar SSD diskar rätt mycket pengar och om du skall ha en riktigt stor disk så kostar det rejält - ännu finns inga SSD diskar över 500 Giga byte till överkommliga priser men det kommer nu när priserna börjat gå ner.
Än så länge drömmer jag om SSD. För dyrt!
Däremot har jag sett att det finns kombinationsdiskar med några GB SSD och en rejäl normal HD till vettigt pris. Kanske kan vara något.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack! Det var ett använbart dokument.
Jag var in och pratade lite med min lokale datorhandlare och gick därifrån med en del goda råd och en 500GB WD. Killen avrådde mig från 7200-spinnare pga värmeproblem, så det blev en lite slöare.
Dokumentet verkar bekräfta att jag har köpt rätt.