Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1161 ggr
SarahPeace
2007-04-10 11:19
0

häälllpp O_o

Heej : ]

Så att ja filmade me min mobil, sen när ja lägger in den på datan blir de ju " Quciktime player",  och då går de tydligen inte att lägga in den på "windows movie maker",   nån som vet om de går att ändra helt till tex "windows media player".. ? för då går de, iaf me anda videon som är fårn början "windowz media player" 

jätte tacksamför svaarr <333  : D

Cartman
2007-04-10 12:29
0

Plocka hem konverteringsprogrammet SUPER (freeware).

• Välj output container (d v s det format du vill konvertera till), te x mpg (MPEG II).
  • Högerklicka, välj "Add multimedia file (s)". Nu lägger du till dina quicktime-filer (mov). Stäng rutan.
  • Högerklicka igen, välj "Specify the output folder destination". Du väljer i vilken mapp de konverterade filerna ska sparas.
  • Sen klickar du Encode (filerna konverteras).

Din mov-filer har nu (med ovanstående konfig) konverterats till mpg-filer vilka MovieMaker accepterar. Du hittar dessa i mappen du specade.

PS: Om det inte funkar direkt testa att byta mellan ffmpeg/mencoder och Use Direct Show (på/av).

Kaj
2007-04-11 14:36
0

Skulle tro att om du filmar med mobilen så blir formatet 3GP vilket är formaten för mobila enheter. QuickTime klarar av att spela upp detta format vilket troligen är orsaken till att Quick Time öppnas. WMM klarar inte av 3GP formatet. Själv använder jag mig av AVS media för att konvertera mellan olika format men den kostar ca 300 kronor.

SUPER som Cartman nämner klarar även den att konvertera 3GP till andra format t ex AVI eller MPG som WMM klarar.