Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1658 ggr
pernillaa
2011-05-22 14:47
0

Problem med bildskärmsinställningar

Halloj

Min pojkvän har fått problem med sin dator som för övrigt har Mac osx också. Sitter på Win XP och spelar ett spel. När han stänger av spelet är allt helt tokigt på datorn. Skärmupplösningen står på 640x480 och färgkvaliteten är på 4 bitar. Det går inte att ändra heller. Man kan välja en annan upplösning och färgkvalitet men så fort man väljer antingen verkställ eller OK så åker det tillbaka till 640x480 och 4 bitars.

Vad gör man? :P

// Pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

[Woozy]
2011-05-22 19:16
0

Prova uppdatera grafikdrivrutinerna.

Kaj
2011-05-23 09:31
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan det vara så att spelet fortfarande körs i bakgrunden?

Detta kan du se ifall du startar Aktivitetshanteraren och se om spelet ligger med där.

Spelt borde åxå stängas ner om du startar om din dator och sedan försöker göra om inställningarna på bildskärmen till de val du vill ha. Om det fortfarande slår tillbaka så skulle jag inte köra det där spelet något mer.

pernillaa
2011-06-06 10:07
0

Jag löste detta tillslut med en systemåterställning. Jag kollade tidigt vilka processer som var igång men hittade inget lurt med varesej spelet eller något annat egentligen.

Datorn startade vi om flera gånger och provade göra om inställningarna men det hjälpte inte. Vi avinstallerade spelet och det hjälpte inte. Såg tillslut ett möjligt samband med en säkerhetsuppdatering. Valde först datumet för säkerhetsuppdateringen som återställningspunkt men problemet kvarstod. Men gick vi längre tillbaka så löste det sig. Konstigt. Fast iofs kan jag inte lova säkert att det var en säkerhetsuppdatering. Det kan ha varit någon annan typ av uppdatering. =/

Men det löste sig i alla fall.

Ha en bra dag! // Pernilla