Användarkonton
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har skapat ett konto som har begränsningar som jag ska använda när jag surfar bla.
Jag försökte nu komma ut på nätet med inloggning på kontot men det går inte. Ska man ange även internet som rättighet - i så fall var - jag hittar det inte.
Jag har Windows XP.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Man behöver inget lösenord för användarkontot, men man skall alltid ha det på adminkontot.
Vadå inte kommer ut på internet, det e bara att starta din browser o surfa.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Som admin. har jag ett antal ikoner på skrivbordet eller under startmenyn - bla internet.
När jag loggar in med mitt begärnsade konto finns inte dessa.
Förmodligen är jag helt kokko nu - ja skratta gärna - men jag fattar inte hur jag ska komma ut på internet.

Ikonen "Internet" pekar på ett program, antagligen Iexplore.exe, men det kan också vara ett annat om du har valt en annan webbläsare.
Du kan söka upp webbläsaren bland Alla Program i startmenyn och dra den till skrivbordet.
Ett annat sätt är att trycka Start, välja Kör och skriva iexplore.
Det finns också ett snabbstartfält, vanligen nertill till vänster vid sidan av startknappen, som innehåller några ikoner, och där brukar webbläsarens ikon alltid ligga. Tryck i så fall på den, den ser ut som ett litet e i Windows.
Om ikonen för Internet Explorer saknas i snabbstartfältet kan du dra den dit från skrivbordet om du har dragit den från startmenyn dit. Ikoner i snabbstartfältet behöver man inte dubbelklicka. De som vanligen ligger där från början är "Visa skrivbordet" som minimerar alla öppna fönster, och Internet Explorer. Om fältet är för litet för att visa alla ikoner som finns där, kan man öka storleken genom att dra i högerkanten av snabbstartfältet så att alla syns.
Ja nu skäms jag riktigt
klart det finns en ikon i snabbstartfältet.
Usch så tomt huvudet kan vara ibland.
Tack för hjälpen.