Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 780 ggr
Tita
2007-04-13 20:15
0

Hjälp !!!

Jag har ett problem, jag kan inte använda hörlurar på min dator .Om jag tex vill lyssna på musik på datorn i hörlurar så funkar det inte varför gör det inte det ???

Någon särskilld inställning jag måste göra först eller`??

Någon som vet vad jag ska göra jag är som sagt idiot när det kommer till datorer.

//Tita

Denna kommentar har tagits bort.
johan
2007-04-14 01:07
0

#0: Fungerar det att lyssna på musik med högtalare?

Mvh // Johan

Tita
2007-04-14 03:24
0

ja annars är det okey men med hörlurar är det skit ….

pentsium
2007-04-14 03:55
0

sätter du lurarna fram på datorn så kan det vara problemet, det är inte alla datorer som uttagen för ljud mm i fronten är inkopplade rätt, så prova tt koppla in hörlurarna i samma kontakt som högtalarna sitter i datorn. oftast så är den kontakten märkt med grön färg.

Tita
2007-04-14 04:15
0

pentium det funkar men  ljudet är under all kritik !!!! vad göra ??

johan
2007-04-14 14:18
0

Har högtalarna något uttag för hörlurarna? Isf kanske det är enklast att använda den kontakten.

Vad är det för ljudkort du har? Har du bara en grön kontakt för stereohögtalare, eller har du 3 eller flera kontakter för 5.1-ljud eller bättre? T ex om du har en kontakt för subwoofer, cetrumhögtalar och andra kontakter för satelithögtalare?

Om det är flera högtalare kanske du lyckats sätta hörlurarna kontakten för fel kontakt.

Och till sist, du har väl testat att det är bra ljud i lurarna normalt sätt så att det inte är lurarna det är fel på?

// Johan

Mvh // Johan