Spökar i datorn?
Hej, har en ny Toshiba Tecra A8, alltså en bärbar dator. Hade en mapp på skrivbordet som jag döpte till Våra Hemsidor, men jag använder en annan som bara heter Hemsidor och jag hade aldrig något i den första mappen så jag tog bort den. MEN den kommer hela tiden tillbaka, jag har lagt den i papperskorgen ca 5 ggr och tömt den, men helt plöstligt ligger den där på skrivbordet igen.
Spökar det i min dator eller vad är det för filur som lägger tillbaka den på skrivbordet hela tiden???
Vad kan jag göra för att slippa få tillbaka den? är ganska less på att se den där.. :-)
/anki
Använder du något hemsidesprogram som kan tänkas generera mappen?
Sen brukar jag avråda folk från att spara saker på skrivbordet utan hellre spara i en mapp direkt under c: och skapa en genväg att lägga på skrivbordet istället.
Anledningen till detta är att om man sparar på skrivbordet (eller i mina dokument) så sparas alltså filerna i användarens profil. Och det är inte helt ovanligt att profiler blir korrupta och då kommer man helt enkelt inte åt det som ligger i användarens dokument…men de saker som ligger i c: kommer man åt.
Kan det vara något med Systemåterställning som återskapar filerna hela tiden?
Fast det brukar bara gälla systemfiler, inte sådant som du själv skapat.
Mvh // Johan

hm,, tack för era svar,, tror det ligger något i det Zpookey var inne på,,använder coffecup html editor… där har vi nog förklaringen,, är inget spöke då i alla fall…
ska tänka på det att försöka spara under c i stället…
:-)