Spelet kan inte ansluta till internet - Hjälp?
Vet inte om detta är rätt kategori jag lägger dethär i, men någon får väl flytta det annars… Ber också om ursäkt om det blir lite rörigt.
Jag köpte mig Fable III för några veckor sen, men verkar inte ha någon dator att spela det på. Min egen dator var sönder, men jag trodde att den snart skulle vara fixad. Tyvärr blev det inte så, den kommer aldrig gå att använda igen… Så jag tänkte jag skulle prova spela det på syrrans laptop. Jag kom så långt som att skapa ett konto och spela lite innan spelet la av, datorn klarade helt enkelt inte av spelet. Så jag prövar väl pappas dator tänkte jag då. Den har några år på nacken, men den klarar ju av sims 3 utan problem (eller det kanske var min dator? Hmm..). Det är ju värt att prova iaf. Men jag kom tyvärr inte så långt, för när jag försöker logga in så kan spelet inte ens ansluta till internet. Jag tänkte först att det kanske var brandväggen och prövade att stänga av den, men det hjälpte inte. Men efter att ha kikat runt lite så tror jag det kan vara UPnP som krånglar. Jag har ingen aning om vad UPnP är, vad det betyder att den/det inte funkar som den/det ska eller hur jag ska lösa det. Försökte läsa mig till det och tror mig förstå att det har något med routern att göra? Någon som förstår sig på sånthär lite bättre kanske är villig att förklara för mig hur jag ska gå tillväga för att kunna spela. Det börjar nämligen bli lite frustrerande nu, jag älskar Fable och vart helt lyrisk nör jag hittade 3:an till PC, och nu kan jag inte ens spela det. 
Bigogar en bild på hur det ser ut när jag öppnar "Network Status". Vet inte om det kan vara till någon hjälp?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
provat webbläsaren och kolla om du kommer ut på internet på den?
gör du det är det programmet som inte kommer ut på internet med och det kan ju vara ett antivirus program som stoppar det.
men stå inte och stäng av massa brandväggar och sånt du inte vet vad det är utan att berätta för datorägaren, inte så kul om du glömmer att sätta på det igen och personen i fråga får virus tack vare det. eller andra problem
Jo, jag sitter mest vid pappas dator efter att min gick sönder. Så jag vet att allt annat funkar som det ska.
Och jag vet vad en brandvägg är och självklart stängde jag inte av den utan att tala om det för honom först. Satte även på den direkt igen när jag insåg att det inte hade någon effekt.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ingen..?
//Lamina