Video cutter/splitter?
Halloj
Har AVI filer i mängder, vardera max 30 sekunder långa, som tyvärr blivit väldigt stora filer. Det är filmat från ett data-spel. Av de här 30 sekunderna behöver jag kanske max 10 sekunder av varje klipp. MAX.
Håller på att bli galen i letandet efter ett gratis-program som kan på ett simpelt men överskådligt sätt hjälpa mig att korta ner de här klippen.
Jag har windows 7.
Har testat Naturpic, men det funkar inte med codec. har gjort om installationen hundra gånger men det fungerar inte. Vet inte varför. Har också provat NCH Videopad video editor men det bara hönger sig. Kan inte se någonting.
Provat AVI cutter också men det blev något fel där också när det skulle spela upp. Fick ingen tydlig redovisning dock varför.
Tips?
Ha en bra dag! // Pernilla
håller inte på med sådant men har du gått igenom download.com? finns ju allt där om du söker på rätt sätt
Jag vet inte vad som är rätt sätt. ;)
Är så nedrans mycket att installera och avinstallera så jag frågar här. Skadar ju inte direkt. Fortsätter sökandet ändå… =)
gå in via menyn på video software, alt sök på video editing. etc
välj att sortera efter mest populära och glöm inte att bocka i att du vill ha gratis versioner endast (finns ju prova på också men det orkar ingen med)
Håll dig till download.com dom har 99% av allt och är säkra, så använd inte google.
Jo jag har använt download.com. Var mest det där med gratisversioner. Tack för söktipsen. Valde att sortera efter Windows 7 och fick fram AVI Splitter. Det fungerar felfritt. Eller jag började med att ladda hem codec pack för windows 7. Så problemet löst.
Bra att veta dock hur man söker. Har svårt med koncentrationen och med all text har jag inte hittat igen annat än snabbsök. Så det var bra att veta. =)
Tackar tackar! =)