Google+ är numera släppt så det är bara att anmäla sig, behövs alltså ingen inbjudan längre 
/Désirée
Aha, det visste jag inte 

Att det är släppt verkar inte stämma - på +-sidan står:
"Vi har tillfälligt överskridit vår kapacitet. Försök igen snart."
och min anmälan per e-mail har inte resulterat i nåt - ännu…
Undvik allt som har med google att göra om ni är rädda om ert privatliv…( Ja jag är negativ)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad jag har hört skall Google+ vara mer "privat" än vad t ex Facebook är. Det skall alltså gå att ställa in mer exakt vad som skall visas och för vilka av mina vänner som skall kunne se något. Man kan skapa oilka profiler för sina vänner som gör att vissa kan se vissa konversationer medans andra vänner bara ser andra jkonversationer etc.
Detta tycker ivf jag verkar bra för det är något jag saknar i Facebook även om det i viss mån går att styra där åxåx. Men G+ skall tydligen kunna göra detta mycket mer detaljerat.
Vad jag har hört så samlar de in mer information om användarnaoch sparar/säljer än vad facebook mfl någonsin gjort
Jag instämmer med #5! #3 Det kan vara så att de har problem med alltför många som reggar sig samtidigt. #6 Det kan vara mycket rykten och lite sanning.
/Désirée
#7 Det är mycket sanning och lite rykten. Det som är sant som de ovan skriver är att de har funktioner som gör att du kan skydda dig emot andra användare på ett bättre sätt än i FB. Men mot google är du och dina hårddiskar chanslös. Google vill ju att vi ska börja använda deras "clouds" istället för personliga datorer vilket gör att man då i princip sitter i terminal emot deras servrar. Paranoid? ja kanske men ingen framtid jag ser fram emot när Google bestämmer vad jag har på min hd och vad jag får säga och göra.