Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2986 ggr
Rubiin
2011-08-25 21:38
0

Ritplatta till mac

Jag har två frågor ang. ritplattor.

Den första är rätt enkel, då jag undrar om en vanlig ritplatta fungerar till macbook pro? Jag själv tror att den borde fungera men man kan aldrig vara helt säker.

Jag undrar även om någon har några tipps på bra ritplattor då jag ska skaffa en ny. Har funderat på denna: http://www.dustinhome.se/wacom-bamboo-special-edition-pen-touch-small/product/5010597244 Som jag tror kommer att vara ganska bra. Men skulle gärna uppskatta om jag fick lite andra tipps på ritplattor. Dem får inte vara för dyra och inte häller för stor då jag kommer att ta med den varje dag. (:

Moalinn
2011-08-26 22:25
0

1. Ajjemen, klart det fungerar! :) Jag installerade min ritplatta som jag lagt i graven eftersom att den la av på min pc, men testade på min macbook och där fungerade det utmärkt! (eller den är lite seg och 2 av 5 knappar fungerar inte men what ever)

1. Finns många bra ritplattor, den som du länkade till har jag kollat på många gånger sen min dog. Men jag kom fram till att den är nog för liten, jag har en A6 just nu men tycker den är något liten så en A5 hade varit bra för mig. Men jag har även kollat på denna.

Vet inte om jag har varit till någon hjälp, men jag känner att nu vill jag hjälpa folk med något iaf :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Zabbio
2011-08-28 11:06
0

Det fungerar :)

Alla wacoms plattor är bra, skillnaden ligger mest i knapparna på plattan och storleken, om du frågar mig :) Ritytan är bra på alla. (sen är väl intousen liiiiiite bättre än de andra, ffa pga tilt funktion och så, men å andra sidan saknar jag inte direkt något om  jag byter från intous till ex. bamboo)

Vilken storlek är ju en smaksak, jag trivs bäst med A6 och A5, större klarar jag inte :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.