Krossad skärm
Hej!
Jag har en bärbar dator med helt krossad skärm, när jag startar den går den igång men man ser ingenting på skärmen. På min laptop har jag massa bilder som jag inte har sparade på något annat ställe.
Finns det nått sätt jag kan överföra dom bilderna till min andra dator?
Mvh
Jennie

Jo, det finns det.
Du kan till exempel ta ur hårddisken och stoppa den i en hårddiskdocka eller ett kabinett och ansluta med USB. Ett annat sätt är att koppla datorn i nätverk med den andra, men det kan vara knepigt om du inte har en skärm att ansluta den till så att du ser vad du gör.
Det går att ansluta extern skärm på de flesta bärbara, så om du bara kan låna en skärm så har du kommit en god bit på väg.
Jag har en stationär dator, kan jag koppla ihop den bärbara med den?
Förresten. Jag har en EEE pc om ni undrar.

Det enklaste kan vara att skaffa ett hårddiskkabinett, som du stoppar in din flashdisk i och ansluter som en helt vanlig extern hårddisk. Kabinettet i artikeln som länken går till köpte jag på MediaMarkt, men de säljs lite här och var. Det finns också dockningsstationer för hårddiskar, men de är dyrare än kabinettet från Deltaco.
Din EEE har troligen inte en hårddisk, utan en SSD, men man gör på samma sätt.
Annars kan du om du har kablar för en extra hårddisk ta ur hårddisken ur den lilla och stoppa in den i den stationära så dyker den upp som en vanlig hårddisk, troligen D: om det är Windows.
Tack så mycket för alla svar! :)
MEN, jag har fattat som att man kan använda en sladd för att koppla ihop datorn till en extern skärm. Har nämligen en skärm hemma men jag har verkligen ingen aning om vad det är för sladd. Den ska även passa i min dator som bara har mini uttag? Har ju en EEE pc 10 tum.
Nån som vet?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När uttag och kontakt inte passar ihop, kan man köpa en adapter att sätta mellan.