Problem: Onödiga kortkommandon
Jag är i desperat behov av hjälp efter veckovis av googling.
När jag bytte dator så köpte jag ett trådlöst tangentbord. Jag valde det som kändes bäst att skriva på och på detta fanns en massa extraknappar runt om hela bordet (som jag inte använder) som startar diverse applikationer.
Problemformulering: Tangentbordet har "stulit" tangentbordskombinationer och öppnar applikationer med dem istället. ctrl-alt-skift-E öppnar exempelvis Excel. Detta hade inte varit något problem om jag varit vanlig användare. Tyvärr använder jag den kombinationen när jag slår samman lager till ett nytt i Photoshop eller i InDesign när jag ändrar storlek automatiskt på bilder osv. Nu får jag upp Excel istället vilket inte riktigt täcker mitt behov just då. :(
Mjukvaran som följde med tangentbordet gav möjligheter att styra vissa av knapparna men inte just den del som jag har problem med. Jag har avinstallerat mjukvaran och bytt tillbaka drivrutinen till windows egen. Jag har sökt i registret efter nycklar som har "excel.exe" i sig, jag har sökt efter filer som innehåller texten excel och jag har googlat efter problemet men inte hittat något.
Någon som vet hur jag får bort denna "feature"?
För sådana som Ctrl+Shift+E tror jag du måste kolla programvaran som följer med tangentbordet. För F-tangenterna brukar det finnas en F-Lock på tangebordet som styr om du vill ha den normala funktionen eller specialfunktionen.
Mvh // Johan