Virus eller ett skydd?
Jag förstår ingenting nu vad min dator håller på med. Plötsligt kommer den bifogade bilden upp mest hela tiden vid sidbyte inne på facebook. Går knappt att surfa där inne, eftersom man kommer bort från sidan man var påväg till om man klickar på att man vill fortsätta till sidan.
Är detta ett virus? Eller är det verkligen Norton som plötsligt bestämt sig för att förstöra? Vad ska jag göra?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du Norton instalerad`?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja, jag har norton 360 installerad.

Bra, då är det detta som skyddar dig!
Symatec scannar nätet hela tiden efter skadlig kod, dessutom skickar Symatecs program raporter till deras servrar, din dator med, såvida du inte kryzzat ur den rutan.
Falska medelanden kan förekomma.. men Facebook är en känd skum site, som sprider en massa skadlig kod!
Vad du kan göra är att alltid surfa med begränsad rätt, utan administratörsrättigheter, då kan alldrig något instaleras på din dator utan ditt godkännande.
#3 Var hittar jag "surfa med begränsad rätt"?
Tack för dina svar :)

Du använder ett konto med begränsad rätt.. ett sk användarkonto, motsatsen till ett administratörskonto.

Hera.
Du har väl Norton för att skydda din dator. Då innebär varje varning från Norton att du inte ska klicka vidare på den länk du försöker gå in på (eller vad det nu var du försökte göra). "Kompisarna" på Facebook vet väl inte om vilka olämpliga länkar de föreslår.
#4 Omdu har winsows gå in i kontrolpanelen/Användarkonton och skapa en ny bara som inte är Administratör. Detta konto loggar du in på istället när du ska surfa eller leka på facebook mfl.
Allt för att minimera installation av skadlig kod
#6 Det handlade inte om länkar, utan om alla sidbyten. Även om jag skulle in på min egen sida som inte har några länkar händer det. Om jag skulle kolla något av mina egna foton eller någon annans hände det. Så det var mycket underligt. Och nu plötsligt har det slutat.
#7 Tack för beskrivning :)
#8 Varsågod antog att du var osäker på detta
#9 Du antog alldeles rätt :)