HJÄLP asus sladdar?????
hej SNÄLLA hjälp mej fort. jag skulle behöva ha hjälp med att få sladdarna på plats på dom där pigarna.. ni vet ddom där röda, gula, blå och gröna. har sittit och kollat på nätet efter hjälp hela kvällen men som ni kanske redan märk så kan jag ABSOLUT INGET om datorer.
det är en asus MZNG8-VM om det kan hjälpa er att fjälpa mej.
massa kramar till ALLA som ger snabb hjälp 
även det minimala är alltid något!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad är det för mojäng du har skaffat? Är det en dator? ASUS har väl ingen produkt med den bokstavskombination du uppgav.
Gå in på www.asus.se och leta upp den modell du faktiskt har.
det står ju m2n68 .. hmmmm inte jag som hade skrivit ner första gången …..
hjälper detta dej något? hittade inte något som såg lika ut i din länk
m2n68 låter som moderkort men är inte säker
det vore bra med mer upplysningar försök att hitta en modellbeteckning
och sen googla trloligtvis så hittar du svaret där före än här
jo det är modekortet… dom där sladdarna i olika färger ska ju sättas dit och det är det jag inte kan hitta
jo det är modekortet… dom där sladdarna i olika färger ska ju sättas dit och det är det jag inte kan hitta

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du får gå in på ASUS hemsida och ange modellbeteckningen i deras egen sökruta. Då får du upp produkten. Om det inte finns någon beskrivning där, kan du kontakta ASUS och be om hjälp.
jag ger upp…. datorer är inget för mej :) den kommer att skickas vidare till någon som förstår sig på sånna här saker och det är INTE jag :)
tack för alla försök till hjälp. kram på er
Koppla sladdar på moderkortet är inte så lätt om man inte gjort det förut, svårt att beskriva hur man gör det här på forumet.
Kort beskrivet ska delarna förses med ström samt kopplas till moderkortet.
Ström kommer från nätaggregatet, strömsladdar går FRÅN nätagg och kopplas TILL delar.
Gula/röda/svarta kablar är nätaggregat/strömförsörjning och brukar gå till cd/dvd, Hårddisk, grafikkort och moderkort. Dra en strömkabel till var och en av dessa (man ser var dom passar) och flera kan passa på samma ställe. Passar kabeln=rätt ställe. Den ska alltså gå från nätaggregatet till delen som ska strömförsörjas.
Kablen som kommer FRÅN "delen" ska kopplas TILL moderkortet där den passar.
Känner du att all info bara "är för mycket" gör du rätt i att låta en mer erfaren person hjälpa dig med detta.
hihi… du förklarade säkert jätte rätt men inte till någon som fattar nada. hade hjälp av en som hade någon beskrivning på hur dom där färgade sladdarna skulle sitta på dom där piggarna på den där grejen med massa saker på.. kan säga att jag inte var i närheten någon gång när detta pysslades med.
så sladdarna ska nu vara på plats men nu är det nått annat som strular… detta hoppas jag kommer åtgärdas imorgon så jag kan börja använda MIN dator igen med allt vad jag har i den :)