Datorn iFokus

Datorn

Etikett: övrigt
Läst 1155 ggr
Oskar
0

Skapa en PDF av en blogg/RSS

Hej!

Någon som vet någon tjänst eller något program som kan skapa ett PDF-dokument av en blogg? Det måste klara av att få med bilderna och även ta med gamla blogginlägg.

Oskar

KlyX
0

Tror du kan ta fram blogsidan, välja skriv ut och sen välja en av PDF-skrivarna va?

Om du har ett PDF program installerat dvs.

Oskar
0

#1 Aha ok, fast hur installerar jag PDF-skrivaren? Acrobat Reader har jag såklart på datorn men någon PDF-skrivare dyker inte upp.

Och frågan är om PDF-skrivaren även skriver ut gamla blogginlägg? Alltså sådana som enadst syns i om du klickar dig bakåt i bloggen…

Oskar

KlyX
0

Ladda ner acrobat x pro testversion 30 dagar, då borde PDF skrivare komma med. Programvaran kan du dessutom kombinera PDF filer med utan vattenstämpel eller annat trams.

http://www.adobe.com/downloads/

Ska du köpa PDF program, så rekommenderas nuance, 600 kr och duger gott istället för acrobat x pro.

Svar på din andra fråga:

Skrivaren skriver ju ut det du har på skärmen så att säga, du får i så fall bläddra till de inlägg du vill ha i PDF dokumentet och skriva ut dom. Blir lite fix o trix.

Oskar
0

#3 Ah ok. Fast nu var ju vitsen att jag skulle slippa att manuellt gå bak i bloggarnas arkiv.Men det kanske är svårt att hitta program/tjänster som fixar det.

Oskar