Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 3438 ggr
Tom-B
2011-10-16 10:12
0

RegistryBooster

Vid senaste uppladdningar (tror jag) fick jag tydligtvis med ett program som heter Registry Booster. Det anges det kommer fråm Microsoft

Råkade köra programmet, och det visade att jag hade ca 175 fel i Systemet och ca 50 användarrelaterade.

Vad är programmet för något? Det dyker ju upp varje gång jag startar datorn.

Vad gör jag åt alla felen? Vågar jag köra programmets rättelsefunktion?

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Lill-Kisse
2011-10-16 15:04
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Googlar man på , så får man upp flera länkar för gratis hämtning av det programmet, men inget som går till Microsoft. På deras sidor hittar jag inget program med det namnen. Därmot varnas för program som påstås komma från Microsoft. 

Hoppas någon här har provat Registry Booster och kan säga om det är bra eller inte.

Isa56
2011-10-16 16:40
0

Är det Uniblue registry booster? Det har jag med, av någon anledning. Klickar du på rättelsen kommer det upp en ruta att du kan köpa programmet för att rätta till felen. Jag hade 1465 fel i min burk, men efter en rensning och systemåterställning sjönk det till 600 nåt.

Där fanns också medräknat typ filrester från borttagna program. Så tja jag fick reda på hur många fel jag har, men som sagt ska jag rätta till felen får jag köpa programmet.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tom-B
2011-10-16 17:25
0

OK!

Då är det nog bäst att ta bort det.

Tack för beskedet.

Tom

Isa56
2011-10-16 17:27
0

Någon direkt användning för det har inte jag heller så jag ska tabort det också.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Lill-Kisse
2011-10-16 20:00
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När Microsoft skickar sina uppdateringar, får man välja mellan Expressinstallation och ett annat val (minns inte hur det uttrycks). Då väljer jag alltid det andra, för då får jag se vad Microsoft föreslår och kan kryssa för de uppdateringar jag vill ha. Sånt jag inte behöver, hoppar jag över. På det viset vet jag vad jag fått från Microsoft.

Expressinstallationen kan innehålla detaljer som stökar till saker och ting. Det finns ju så många olika versioner av deras program, så man ska inte ta emot annat än det som passar de egna programversionerna.

Tom-B
2011-10-19 10:47
0

Jag lyckas inte avinstallera via Kontrollpanelen.

När jag försöker, så kommer deras sioda upp om att göra sökningen.

Jag har tagit bort det från listan "Alla program", men det hjälpte inte.

Något tips om hur jag skall kunna få bort programmet?

Tom

NisseHult-1
2011-10-23 10:32
0

Starta i felsäkert läge och ta bort det.

Eller kolla om det finns någon knapp i programmet som gör att det inte startas när windows startas,

I så fall kan du ta bort det efter nästa omstart.

KlyX
2011-10-25 09:26
0

#1 Använd inte register fix program, registret ska man helst inte in och pilla i om man inte har stenkoll på vad man gör. Inte heller låta ett program ändra i registret.

Har man problem som man tror bottnar i registret så ominstallera hellre, det är enklare och snabbare.

Lill-Kisse
2011-10-25 20:25
0

#6 Hur gick det Tom-B? Fick du bort programmet?

Annars kan du se efter var programfilen ligger. Ofta finns ytterligare en fil strax intill "Uninstall.exe" e dyl, som man kan starta för att avinstallera programmet.

Tom-B
2011-10-26 11:13
0

Nej, har inte fått bort den än.

Hittade inget i själva programmet där jag kunde ta bort.

Så fler tip mottages gärna, bara jag inte behöver gå för djupt in i register etc. Är jag inte tillräckligt duktig för att våga.

Tom

KlyX
2011-10-26 11:16
0

C:\program files\uniblue

Kör uninstall.exe

Tom-B
2011-10-26 11:26
0

Jag lät söka igenom datorn efter detta, men datorn hittar inget.

Skall göra om sökningen senare och då bara fråga efter program files.

Tom

KlyX
2011-10-26 11:37
0

ok

*Gå in på "den här datorn" (heter "Dator" om du har vista eller windows 7)

*dubbelklicka på lokal disk(C:)

*dubbelklicka på mappen som heter "program" ELLER "program files" ELLER "program files(x86)"     (beroende på vilket windows du har)

*dubbelklicka på uniblue mappen

*dubbelklicka på uninstall.exe filen

OM du envisas med att söka, så sök på "uniblue" istället

Tom-B
2011-10-26 16:34
0

Jo, allt det där har jag gjort, men någon "uninstall,exe" hittar jag inte.

Kanske har något annat namn.

Tom

Tom-B
2011-10-28 23:05
0

Att radera programmet helt hittar jag inte, men nu har jag iaf lyckats stänga av det så det inte dyker upp på skärmen varje gång jag startar datorn.

Tom